Wanneer is iemand 'geschikt' voor crisisopvang (mbt psychische problemen)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2K

Antwoorden (3)

Als iemand door psychische problemen een direct gevaar vormt voor zichzelf of mensen in zijn of haar buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ga je niet naar crisisopvang dan ga je naar een gesloten afdeling en word je opgenomen als je een gevaar voor anderen bent of jezelf ;)
Uitgangspunt is dat er zowel sprake is van omgevingsfactoren en/of
persoonsgebonden factoren.(zie omschrijving)
• Er is sprake van ernstige psychische, sociale, emotionele problematiek. Deze
problematiek uit zich in gedrag waarvoor additionele, substantiële en
professionele hulp, begeleiding noodzakelijk is. Dit gedrag heeft zich in zeer
korte tijd ontwikkeld tot een onhoudbare situatie. De situatie is voor de
cliënt dan wel voor het directe woon- en/of verzorgingsmilieu onacceptabel
onveilig.
• Er is sprake van een psychiatrische stoornis. De stoornis ontstaat acuut of
bestaat al langer en is door een gedragsdeskundige gesignaleerd en/of door
een psychiater gediagnosticeerd. Indien het psychiatrische ziektebeeld mede
het gevolg is van de verstandelijke handicap komt de cliënt in aanmerking
voor crisisopvang.
• Indien het psychiatrische ziektebeeld de oorzaak van de crisis is, en cliënt
hiervoor behandeld dient te worden kan dit een contra-indicatie zijn voor
crisisopvang binnen de VG sector.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord en duidelijk omschreven!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik snap de min niet dus van mij een +
Mij is verteld dat je naar een crisisopvang gaat als je jezelf bijvoorbeeld iets aan wilt doen. Maar ook als je ergens heen moet en het niet aan kunt om op jezelf te wonen, door de psychische problemen. Ook kun je in een crisisopvang komen als je hulp nodig hebt maar er zo snel nog geen plaats voor je is in een andere kliniek/ plaats. Je komt alleen in een crisis opvang als je er echt erg aan toen bent