Ik heb zo rijles en ben zenuwachtig. Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En? Hoe is je rijles gegaan?

Antwoorden (7)

Ik heb sinds kort ook rijlessen. De eerste keer was ik ook zenuwachtig, maar dat is echt nergens voor nodig. Het lijkt allemaal veel ingewikkelder dan het daadwerkelijk is.

Je rijinstructeur weet wat hij doet en zal je goed begeleiden. Niet bang zijn dat je een aanrijding veroorzaakt, want je instructeur zal dan ingrijpen.

Toegevoegd na 37 seconden:
Veel succes en vooral plezier! Het komt helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets anders doen: het is namelijk helemaal niet iets om zenuwachtig voor te zijn.

Natuurlijk zijn ze er wel, maar als je eenmaal zit en je hebt een rijinstructeur waar je tegen zegt dat je het spannend vindt, zullen zij je altijd wel op je gemak stellen.

Voor nu, gewoon je aandacht ergens anders aan geven en verstand op 0.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had 6 minuten geleden mijn eerste rijles. Was werkelijk, wérkelijk totaal niet spannend of wat dan ook. Eerst hoef je alleen maar te sturen/gas te geven en het is allemaal nog makkelijker dan fietsen.

Maak je niet druk, komt allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ook heel zenuwachtig weet ik nog! Maar achteraf wou ik alleen maar meer :P die 2 uur gingen me veel te snel voorbij en ik kon niet wachten op de week erna, super gaaf de 1e keer!
En die rijinstructeur is echt wel wat gewent qua leerlingen hoor, dus niet denken dat je het niet kan ofzo ;) denk maar zo, als je je rijbewijs hebt zie je die vent/vrouw nooit meer!

Succes, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het om je goed voor te bereiden. Vraag wat je de volgende les gaat doen en probeer of je hier al vast een beetje over kunt inlezen. Vertel dat je nerveus bent en vraag gerust steun aan je instructeur. Veel succes, het komt vast wel terecht met jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn bij de kruidvat en etos enzo druppeltjes verkrijgbaar tegen zenuwen/ waar e rustig van wordt.
valeriaan, ook in pilvorm verkrijgbaar trouwens.
het schijnt te helpen.

ook heb je wanneer je dat zou willen bij de reformzaak denk ik, de tuinen bijvoorbeeld heeft ze ook, druppeltjes van bach remedie tegen zenuwen, die zou je ook kunnen halen.

succes met rijden:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Druppels van het merk Bach werkt perfect