Kan het kwaad om voor een keer een oxazepam 10mg in te nemen als je bang bent in het vliegtuig?

Of weet iemand andere tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.8K

Antwoorden (5)

Geen enkel probleem om met zo'n lage dosis je angst te helpen overwinnen. Gevaarlijk wordt het pas als je het dagelijks zou blijven gebruiken. Dit ivm de kans op gewenning en verslaving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet eerder een dergelijk middel hebt gebruikt, zou je kunnen proberen of een halve tablet van 10 mg helpt.
Je zou er overgevoelig op kunnen reageren (dat weet je niet als je het nooit hebt gebruikt) en dan is het beter om zo min mogelijk te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet erbij zeggen dat ik het niet verstandig vind om zo`n middel in te nemen zonder voorschrift van een arts maar goed, als het eenmalig is en in lage dosering is de kans wel heel erg klein dat je er een nadelig gevolg van ondervindt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Las helemaal over je toevoeging heen..
Ik zou iets meenemen waar je je mee bezig kan houden tijdens de vlucht. Iets wat je interesseert, iets wat je leuk vindt om te doen (een boek of tijdschrift of computerspelletje of puzzelboekje etc).
Probeer je op andere dingen te concentreren dan op het feit dat je aan het vliegen bent. Dat bijvoorbeeld in combinatie met een mp3-speler met daarop iets wat je leuk vindt en wat je kan afleiden.
Vooraf zou ik nagaan waar je precies bang voor bent en hoe reëel het is dat dat gebeurt. Dat kan ook de angst van te voren verminderen. En als je dan tijdens de vlucht afleiding zoekt, heb je die Oxazepam misschien niet eens nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je ervaring met 10 mg oxazepam .?
bij 10mg oxazepam is mijn ervaring slaap ik als een roosje )))
Om minder gespannen en angstig te zijn helpt de helft ook al goed .ff door midden breken .
Dan ben je er wel bij , maar relaxted of ontspannen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog nooit oxazepam gebruikt heb raad ik je het sterk af om het voor de eerste keer te gebruiken als je met het vliegtuig mee gaat. Je kunt er slaperig, dizzy en erg naar van worden als je het niet gewend bent om te gebruiken.
Ga naar de drogist en haal daar Valdispert, dat is in verschillende soorten verkrijgbaar, o.a. ook voor stress en spanning en volledig natuurlijk! Medicijnen blijven ondanks dat ze soms nodig zijn troep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van 10mg oxa slaap ik 6 uur!! en dan ook echt diep..
zou dan liever een halve nemen, of geen, liever dan valium of idd iets natuurlijks rustgevends.....(slokke drinken voor je gaat vliegen??)
Ik begrijp je angst heel goed! Ik was ook heel erg bang om te vliegen maar wilde zo graag op vakantie! Ik kon er niet tegen opgesloten te zitten en dan de wetenschap dat je enkele uren zo MOET blijven zitten. Vreselijk!

Ik heb na eerst valdispert en andere homeopatische middelen gebruikt te hebben ook oxazepam voor geschreven gekregen. Ik heb zo'n fijne vlucht gehad! Ik heb nog wel ff een paniekje gehad maar dat verdween heel snel.

Je moet het alleen voor je vlieg angst gebruiken. Dan is het geen probleem. Als je wilt weten wat voor effect het op jou heeft probeer dan een paar dagen van te voren een testje te doen. Neem een halve in en dan weet je of je er tegen kunt en wat voor gevoel het jou geeft. Op die manier stel je jezelf gerust.

Maak je niet al teveel zorgen! Wees vrij en vlieg! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Doet me goed!