Is het geheugen van de mens bepekt in opslag? (zie uitleg)

Stel je onthoud nu dat 2 + 2 = 4, vergeet je dan in een ander gedeelte van je hersenen iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iets wat je interesseert dat zul je gemakkelijker onthouden,dan iets wat je niet interesseert. Ik leer elke dag op mijn werk nieuwe klanten kennen,en mensen die lang niet geweest zijn,die verdring je naar de achtergrond. Totdat je ze opeens weer ziet,dan herken je ze ook weer ,ook kom je niet direct hun naam soms. Ik geloof niet dat je het vergeet,maar dat het ergens achter in je hersenen opgeslagen zit totdat je het weer nodig hebt.

Van de menselijke hersenen wordt maar een zeer klein gedeelte gebruikt. Al leer je een leven lang, dan nog heb je aan het eind van dat leven nog ruimte over in je hersenen voor nog 3 levens. Kortom: In 1 leven hoef je nooit te vrezen dat je hersenen 'vol' raken. De opslag is voor 1 leven meer dan genoeg. Er wordt nog altijd onderzocht waarom er zoveel 'plek' over is in het menselijk brein. Ze zijn er nog steeds niet achter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100