Mijn linker oor zit dicht en ik weet niet wwat ik moet doen. Gapen en slikken, of door je neus blazen helpt niet. WAT NU?

ik heb gister gezwommen, na het zwemmen zat me oor ineens dicht; ik heb al het water wat in mn oor zat er uit gehaald. maar nu zit mijn oor dus nogsteeds dicht en niets helpt!!! ik heb vanalles geprobeert, mijn moeder is verpleegster maar zegt dat er niets aan de hand is maar ik denk dat er wel degelijk iets is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (8)

Ik zou gewoon even rustig gaan liggen op dat oor, zo kan misschien het allerlaatste water er nog uitdruppen en had moet vanzelf over gaan, had ik laatst ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt proberen om te blazen en je mond en neus dicht te houden.Als dit niet helpt ff naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat uiteindelijk (meestal) vanzelf weer open.
Een beetje sla-olie erin laten druppelen wil ook wel
eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nét te laat xD
Iedere avond of morgen of welk tijdstip van de dag dan ook eventjes een wattenstaafje in slaolie dippen (GEEN ZONNEBLOEM OLIE) en dan gewoon laten liggen...

bij mij werkt het Perfect! veel succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
`en gewoon laten liggen` dat slaat weer nergens op... even in je oor doen, niet duwen gewoon even in doen en weer uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gebeurt wel vaker dat je oor dan nog steeds dicht zit. Het lijkt soms alsof al het water eruit is, maar vaak is dat niet zo. Met een wattenstaafje in je oor gaan zitten werkt vaak ook niet en is ook nog eens slecht voor je oor! Er zijn andere manieren om het water uit je oor te halen.

De volgende tips kwam ik online tegen:
* Je hoofd heen en weer schudden. Krijg je last van je nek kun je ook het volgende proberen. Je hoofd kantelen en dan op 1 been op en neer huppen.
*hoofd kantelen en het wateroor met een paar druppels (gewoon onder de douche) helemaal vol laten lopen. 3 seconden laten zitten en dan in 1 beweging je hoofd kantelen zodat al het water (inclusief het restje wat je daadwerkelijk die irritante ervaring geeft) er in 1 keer uitloopt.
*Achter je hoofd op, met je linker arm je rechter oorlel naar beneden trekken en dan je hoofd naar rechts kantelen(werkt bij mij heel goed trouwens)

Op de link hieronder vind je nog meer info en er staan ook nog 2 middeltjes die je zelf kan maken en vervolgens in je oor kunt doen.

http://www.galicia.be/artikels/wateringehoorgang.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als al deze antwoorden die hierboven staan niet lukt,, kun je altijd nog naar de dokter gaan om hem te laten uitspuiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je ook een tikkeltje verkouden geweest en is de boel wat verstopt. Je kan wat neusspray gebruiken! Ik denk zelf ook dat je moeder wel gelijk heeft dat er niet veel aan de hand is, behalve wat verstoppingen in je neus, en gehoorgang. Het water uit het zwembad had er wel uit moeten zijn, sommige mensen zijn ook overgevoelig voor chloorwater.. Gebruik nu verder geen wattenstaafjes meer, mocht er wat vuil of oorsmeer in je oor zitten duw je het alleen maar verder!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad. De oorarts zei (later) dat er in de gehoorgang dan een soort kronkel zit waarin water blijft staan en dat loopt er pas uit als je flink heen en weer beweegt zodat het water de goede kant op kan "stromen". Ook schijnt een oorwatje dat water opneemt te kunnen helpen.