Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zelf pigmentvlekken lichter maken of verwijderen of moet je dan gaan bleken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Oud huismiddeltje en altijd ('s ochtends) bij de hand = nuchtere ochtendurine! het schijnt echt heel goed te helpen. Op laten drogen en daarna wassen. (Geen geintje) Ik heb zelf crème gebruikt van Vichy ; Neovadiol, deze crème hielp bij mij erg goed. Ik zag het toch niet helemaal zitten om urine in m'n gezicht te smeren, misschien heb jij er minder moeite mee. Baat het niet dan schaadt het niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De vlekken zijn een ophoping van melanine in de huidcellen. o.a. door UV straling kan de melanine productie verstoord zijn (geweest) waardoor het pigment zich ophoopt.

Je kunt het pigment maskeren of verwijderen door te bleken of klinieken kunnen met een laser werken. Om te bleken zijn wel middelen te verkrijgen die onder zelfzorg vallen, maar ik zou hier heel voorzichtig mee omgaan. Je kunt het hier beter eerst met een arts over hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=wxepgDsHnHUVGAEaB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord gevonden op:

http://www.dermaclinic.nl/de_huid/pigmentvlekken/

inhoud:
Pigmentvlekken kunnen bij DermaClinic behandeld worden met het Obagi Nu-Derm systeem. Dit zes-stappen-systeem zorgt dat de huid zich in 12 tot 16 weken letterlijk transformeert en vernieuwt, waardoor deze gezonder en jonger wordt. Soms wordt deze behandeling nog gecombineerd met een Blue Peel, een medische peeling, om nog meer resultaat te behalen.

Het Obagi Nu-Derm systeem is feitelijk een behandeling, die u grotendeels zelf thuis verricht. ’s Ochtends en ’s avonds volgt u daarbij een aantal stappen. U volgt daarbij het protocol dat door de cosmetisch arts aan u is voorgeschreven. De laatste stap in de ochtend is het aanbrengen van zonbescherming. Zonbescherming is belangrijk om te voorkómen dat er nieuwe problemen van pigmentatie ontstaan.

Wilt u meer weten over de behandeling van pigmentvlekken (hyperpigmentatie) bij DermaClinic? Neem voor informatie contact op en maak een afspraak in een van onze behandellocaties in Groningen, Friesland of Drenthe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
biodermal anti pigment creme
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding