Hoe komt het dat je geen hongergevoel heb na het verlies van een dierbare?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een onbewezen en niet algemene stelling. Het geldt toch niet voor iedereen? Het is toch geen regel? En waarom dat bij jou zo is, dat kunnen wij niet
weten want wij kennen jou niet.

Het beste antwoord

Werkelijk rouwverdriet zit precies op de plek waar je normaal honger voelt: Onder het hart en in je maag.
Probeer het maar eens te voelen, dan merk je dat precies daar het diepe verdriet en het gemis zit.

Deze pijn neemt dan de plek in waar je normaal gesproken de honger of de trek voelt. Die is dan als het ware ondergesneeuwd door de pijn daar. Sterker nog: Soms kan je niet eens eten want die plek is immers al 'gevuld' met verdriet.

Het geldt trouwens niet voor iedereen:
Mijn partner begon zich juist helemaal vol te proppen na het verlies van een dierbare.
Dat was voor hem een gevoel van 'troosteten', waardoor de pijnlijke plek wat verzacht werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondanks de min voelt het voor mij als waardevol en beste antwoord.
Want inderdaad, als er een heftige huilbui aankomt voel je je maag helemaal samentrekken.
Dank voor je antwoord, had het zo nog nooit bekeken.

Andere antwoorden (2)

dan zit je dicht van binnen en kan je dus niet genieten van de maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dezelfde reden als het uit is met een geliefde, de geliefde neemt de eetlust weg omdat hij/zij verdween uit je leven buiten jouw wil om.