kunnen slaappillen over de datum raken?

ik heb slaappillen, maar raar genoeg is het etiket er af (als in zo vervaagd dat je het niet kan lezen, ook de naam niet) het is denk ik nu een jaartje oud, hoe groot is het risico dat dit niet goed meer is? en is de werking er dan af, of is het ook nog slecht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van oude medicijnen word alleen de werking minder sterk maar kwaad kan het niet,heb zelf laatst de apotheek gebeld voor tramadol van 2 jaar oud en ze zei idd dat de werking verzwakt,ze werkten prima ;-)

Alle medicijnen hebben een uiterste gebruiks datum. Het is niet aan te raden medicijnen te blijven gebruiken als de datum is verlopen

Slaappillen kunnen zeker over datum raken. Maar zijn meestal wel een aantal jaar goed. Als je het niet vertrouwd, zou ik ze niet slikken

Dat valt wel mee hoor, met het over de datum raken van medicijnen. De fabrikant hanteert een ruime marge. Vooral als je zegt dat de pillen maar "een jaartje oud" zijn, dan zijn ze vast niet over de datum. Medicijnen worden niet direct vergif, maar wel kan de werking verminderen. Toch is het raadzaam, om voor zover mogelijk geen medicijnen te slikken die over de datum zijn. Het is nergens voor nodig, en je kunt je oude medicijnen gewoon inleveren bij de apotheek. Mijn tip: ga even naar de apotheek met die pillen. Als de datumaanduiding vervaagd is, kunnen ze het misschien ook wel aan iets anders zien. B.v. de datum van het recept, of een of ander serienummer op de verpakking. Succes!

Niet slikken. Neem geen risico. Haal nieuwe bij de apotheek op recept van je arts. Het kan zijn dat ze verouderd zijn of niet koel hebben donker hebben gelegen. Het kan zijn dat jij inmiddels andere medicatie hebt en dat de combinatie daarmee niet meer klopt. He kan zijn dat er toch andere pilletjes van een huisgenot in zitten, omdat de naam ook niet meer te lezen is. Een vervaagd etiket betekent dat het van een lange datum terug is. Niet slikken. Begin met een nieuw doosje maandag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100