Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ken iemand waarvan ik van denk dat die scolionofobie heeft. Waar kan je dat aan merken en hoe kan je dat weer oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
790
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het op internet opzoekt staat er dat het angst voor/om school is.
Ik wil deze persoon erg graag helpen maar ik weet niet hoe.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Hoe kunnen we omgaan met een schoolfobie?

Er zijn verschillende behandelingsmogelijkheden bij een schoolfobie. Maar bij alle methodes blijkt dat een goede begeleiding noodzakelijk is. Behandeling van kinderen met een schoolfobie is dan ook alleen mogelijk met individuele begeleiding. Deze mogelijkheid wordt geboden door het maatschappelijk werk, de Riagg, maar ook door zelfstandig gevestigd psychologen en orthopedagogen.
En in ieder behandeling blijken de volgende punten belangrijk:

Ouders en school moeten goed samenwerken. De ouders moeten uiteindelijk de behandeling uitvoeren. Zij moeten dus goed gemotiveerd zijn en achter de behandeling staan.

Eerst moet de angst bij de ouders weggenomen worden. De ouders moeten zeker weten dat het kind niet ziek is, dat bezoek aan school het kind echt niet zal schaden en dat het kind zijn ouders niet zal afwijzen omdat ze hem of haar naar school dwingen te gaan. De ouders moeten goed voorbereid worden, zodat ze weten dat hun kind in eerste instantie veel verzet, angst en verdriet zal laten zien."

Even een klein stukje geciteerd, (zie bron voor heel verhaal)
Het beste kan je die persoon, naar een dokter gaan, of psycholoog, die kan je het beste verder helpen.

Ik wens je veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding