Wat kan ik doen tegen vaginale jeuk?

Ik heb last van een vaginale schimmelinfectie en heb er een kuur van 3 dagen voor maar die mag je nog niet nemen als je in je menstruatie zit, en dat zit ik nu dus moet ik nog wachten. Maar ik heb extreme last van jeuk bij mijn kleine schaamlippen, weet iemand wat ik kan doen tegen deze jeuk in de tussentijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krabben. Sorry, die was flauw.. Erg vervelend. Weet niet of het helpt, maar ik zou zeggen; veel spoelen met water, zonder zeep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin zeg. Je arts weet blijkbaar niet hoe dit voelt. Ga terug en vraag iets anders wat je nu wel kan nemen. Je hebt ook gewoon pilletjes die je via je mond kan innemen of bedoel je die ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, hij zei dat die dat ook had maar dat ie altijd eerst dit voorschreef.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat HIJ zegt me al genoeg... hij heeft geen idee hoe het voelt en dat je er meteen vanaf wil en dat dus niet voorschrijft als iemand daar nog dagen mee moet wachten. Een vaginale schimmelinfectie is reden genoeg om in het weekend de huisartsenpost te bellen en jouw huisarts vindt dat je gewoon nog een paar dagen kunt wachten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vorige antwoord is verwijderd zie ik, terwijl jouw vraag er, tot mijn verwondering, nog staat... Dus deze keer maar zo:
Hoe kan het dat je 3 vragen geleden nog een voorhuid had, die plakte? Jouw vorige vraag:
"Mijn voorhuid plakt een beetje ook als ik gedoucht heb. Ook jeukt het vaak. Wat kan dit zijn?' Beetje vreemd, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een beetje verder keek zag je ook dat mijn vriend die vraag had gesteld op mijn account (:

Antwoorden (9)

Je hebt ook een creme die je er op kunt smeren van hetzelfde merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je vagina goed blijven wassen, 2 keer per dag, alleen met water: GEEN zeep!

Ook helpt lactacyd echt heel erg goed.

Als je aan de pil bent, raad ik je aan nu al te beginnen met de pil. Hoe eerder je niet meer ongesteld bent, hoe eerder je van je schimmelinfectie af bent.

(ik heb zelf namelijk "chronische" vaginale schimmelinfecties. Ik heb een pil wat ik 2 keer per maand in moet nemen om de infecties weg te houden. Maar ik ben een gevalletje extreem)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En denk je niet dat dat met die Lactacyd te maken zou kunnen hebben ? Dat is vaak juist namelijk eerder een OORZAAK van zulke klachten dan een deel van de oplossing.
En na het wassen goed insmeren met vaseline. Dankan je ondergoed niet schuren en dat verlicht. En dan voorkomt irritatie van de huid waardoor het sneller geneest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem een zit bad (geen ligbad? ga maar met billen in een emmer water of zo zitten) voor de jeuk onder controle te krijgen is meer maal daags een zitbad nemen zeer belangrijk ......water met badedas of water met betadine er in werkt super....na ( sex goed uitplassen voor nieuwe infectie tegen te gaan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad heel vervelend en lastig, ik heb er zelf ook vele jaren last van gehad.

Wat bij mij het beste hielp was een ice-pack,de hoes er af halen en omwikkelen met keukenrol/wc papier.
Regelmatig spoelen met een handdouche met koud tot lauw water,niet te warm want dan gaat het nog meer jeuken(was bij mij het geval) voorzichtig droog deppen ( absoluut niet wrijven) en dan mentholpoeder er op strooien.

Door het met iets vettigs in te smeren begon het bij mij nog veel meer te jeuken!

Sterkte,ik hoop dat je er snel weer af bent!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat fijn dat jij daar ook baat bij hebt,hoop dat je daardoor ook een beetje kunt slapen/hebt kunnen slapen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Domdomdom haha,ik dacht dat de reactie van vraagstelster was. Kijk het net nog eens na,niet dus:-(
Vaak zijn huis-tuin en keukenmiddeltjes een perfecte, tijdelijke oplossing als je bijvoorbeeld even wilt wachten met je kuur. Je kunt je vagina bijvoorbeeld deppen met karnemelk of joghurt. Dat neemt de kwaal niet weg maar kan wel de jeuk temperen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een tube Canesten crème kunnen halen. Deze verkopen ze gewoon bij de drogist. Er staat op dat het voor voetschimmel is, maar je kunt deze ook gewoon gebruiken voor vaginale schimmelinfecties. Volgens mij heb je tegenwoordig zelfs een speciale tube voor vaginale schimmelinfectie. Maar nogmaals, is niet nodig! Deze zalf bestrijdt de infectieklachten en dus ook de jeuk. Het is natuurlijk dan wel handig dat je tampons gebruikt (maar daar ga ik nu even wel vanuit). Verder: katoenen ondergoed dragen. 'S nachts je onderbroek uitlaten, zodat de lucht er goed bij kan. Wassen met water zonder zeep, dit irriteert alleen maar. Succés!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop miconazolnitraat creme bij de drogist of apotheek, kun je er gerust opsmeren ook al ben je ongesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yogurt schijnt een oma's tip te zijn. Zou je dan wel adviseren een zo naturel mogelijke uit te kiezen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yoghurt is inderdaad een oud huismiddeltje. Nadat ik een jaar lang allerlei cremes van de huisarts had gekregen die dus niet werkten kreeg ik de tip om me met yoghurt in te smeren. Binnen een paar dagen was ik van die gekmakende jeuk verlost!. Als ik nu weer last krijg dan smeer ik me weer in met yoghurt en dan verdwijnen de klachten weer. Het heeft te maken met de zuurgraad in je vagina. Die wordt door de yoghurt weer op het juiste peil gebracht. Je moet het wel een paar keer per dag opbrengen (op bijv. een inlegkruisje of maandverbandje).