Waarom kan ik niet poepen na een narcose ?

Altijd als ik onder narcose ben geweest, (erg veel ) Kan ik minimaal 5 dagen niet naar de wc..

Toegevoegd na 18 minuten:
ps. Ik krijg van te voren geen lacserende middelen of iets, En eet na de narcose ook gewoon broodjes enzo ( als ik niet misselijk ben ) wel heb i k meestal een catheter om te plassen.. misschien heeft het daar mee te maken ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45.8K

Antwoorden (3)

Je krijgt voorafgaande waarschijnlijk een lavement om je darmen leeg te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een narcose moeten je darmen leeg zijn. Vaak krijg je een laxeermiddel tevoren in om die reden.
Tijdens de ingreep werken de darmen niet.
Daarna mag je meestal een poosje geen (vast) voedsel eten.
Dus als dat langzaamaan wel weer mag, moet de darmwerking weer op gang komen.
Dat is de reden, dat de ontlasting pas na een paar dagen weer komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De narcose legt ook de werking van je darmen stil. Dit heeft even tijd nodig om weer op gang te komen. Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. Mocht je ook nog morfine hebben gehad tijdens of na de operatie is de kans nog groter dat je stoelgang een paar dagen stil ligt.
Je kunt je huisarts vragen om een drankje met Lactulose om dit probleem op te lossen.
Succes!