Ik eet mega gezond, maar hoe komt het toch dat mijn vingernagels al breken nog voor ze kunnen groeien?

Ik heb heel internet al afgezocht naar dit probleem. De laatste 2 jaar breken mijn nagels constant, ze zijn nu kortgeknipt en dan nog komen er scheurtjes in..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan liggen aan het werk dat je doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je OPI nagelverharder gebruiken. Werk echt!!!
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat bedoel je met 'gezond'? Er zijn mensen die weliswaar denken dat ze gezond eten, maar die toch te eenzijdig eten zodat ze bepaalde voedingsstoffen missen. Ook is het mogelijk dat je een schimmelinfectie hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan mijn werk kan het moeilijk liggen, nagelverharder gebruik ik ook al (soort nagelak), maar helaas werkt dit ook niet.
Ik eet 3 porties fruit per dag, ben gek van groenten, eet bijna dagelijks havermout, eet weinig vlees, veel vis maar drink ook wel eens graag een biertje..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vette vis?
Ritsuka
10 jaar geleden
Misschien iets meer eiwitrijke en vette producten eten.
Biertje kun je prima drinken met mate hoor

Het beste antwoord

Dat mega gezond eten is heel erg relatief.
Wij moderne mensen kunnen bijna niet "mega gezond" eten.
Waarschijnlijk heb je een tekort aan kiezelzuur.
( Ook wel silicea, silicium).
Helaas is de hedendaagse voeding behoorlijk geraffineerd waardoor er veel silicium verloren gaat en een siliciumtekort meer regel dan uitzondering is.

Hoe zijn je haren?
Een tekort aan silicium merk je het eerste aan het haar, de nagels en de huid. Het haar heeft zijn stevigheid en glans verloren en is futloos. De huid straalt niet en verliest aan elasticiteit. De nagels zijn niet stevig en brokkelen af.

Silicea, kiezelzuur heb ik veel gebruikt om sterkere nagels te krijgen en dat werkte erg goed. Alleen weet ik het merk niet meer.
Het duurt wel een poos voor je de positieve effecten van kiezelzuur op de groei en stevigheid van de nagels kunt merken.
Het is ook heel goed voor je haren.

En het is er in verschillende vormen:
* Het merk wat ik gebruikte kocht ik bij De Tuinen.
* Brandnetel, Haver, soja, rijst, rozijnen en heermoes bevatten veel Kiezelzuur.
* A.Vogel Silicea D6 is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij broze nagels en ter voorkoming van huidinfecties.
Kies D12 in het geval van chronische klachten.
* Original silicea gel, natuurtalent voor huid, haar en nagels

Deze homeopatische versies heb ik zelf niet geprobeerd.
Ik heb niet zo’n vertrouwen meer in homeopathie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
30 jaar ervaring haal ik nog niet, ik doe "pas" een jaar of 10 mee.

Andere antwoorden (2)

Dat is een mineraal gebrek.
Alleen welke?

Mijn gok is silicea (silicium , kiezelzuur)
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=351&cod=103&page=9

Toegevoegd na 14 minuten:
Ga voortaan voor een donker biertje:
http://www.artrose-blog.nl/van-bier-krijgt-men-gezonde-botten/

Als het silicium verhaal volgens jou klopt dat zou ik voor een supplement gaan, een tekort wegwerken kan lang duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer je nagel te vijlen in plaats van te knippen daar worden ze namelijk sterken van.