Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand zijn droom als een verhaal vertellen van begin tot einde of verzint die het?

Ikzelf kan het nooit zo herinneren.. Stuk voor stuk wel doormekaar. Maar als ik het weet vb, heb vuur gezien volgende dag zie ik brand.
Wat ik ook herinner komt het precies uit zeker niet alles :)
Maar mijn vertelt haar droom als een verhaal en soms denk ik dat ze zevert..
Zijn er nog mensen die alles zelfs de details herinneren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

afhankelijk van hoe diep je slaapt. meestal droom je ongeveer 4 a 5 keer per nacht ( 8 uur slaap ). Dit gebeurd meestal in de Remslaap dit is de enige fase tijdens het slapen waarbij altijd word gedroomd. Meestal kunnen we ons deze dromen niet meer herinneren omdat dit de diepste fase van slapen is. De dromen die we vaak bewust meemaken en beleven zijn die tijdens het inslapen en wakker worden ook wel sluimerhallucinaties genoemd.

Het blijkt inderdaad dat bij het ontwaken het direct opschrijven van de droom het terughalen bevorderd. en dat mensen dus hun droom vaak kunnen navertellen. Het kan dus wel! het zijn vaak mensen die minder diep slapen en vaker wakker worden. de door-slapers (van in bed tot de wekker gaat) zijn vaak de mensen die denken dat ze niet dromen.

Iemand boven mij begon over het sturen van dromen, dit kan dus ook. Het blijkt namelijk dat er een herkenningspunt is in dromen. iets waaraan je herkent dat je droomt bijvoorbeeld een object of een woord. wanneer je weet wat je herkenningspunt is kun je een eigen invulling gaan geven aan je droom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je een sluimerdroom hebt, net voordat je wakker gaat worden kun je grote details wel herinneren. Soms kun je deze dromen ook sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ervaring is dat je in sluimerdroom wel iets beslist wat je wil en niet wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lucide dromen heet dat. Dat zijn dromen waarbij je bewst bent dat je droomt en je je eigen droom zo kan sturen zoals je het zelf wil..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa heb ik ook vaak! Haha
Soms lukt het mij, en er zij. Vast ook mensen die het meer kunnen. Uit onderzoek blijkt trouwens dat gamers veel meer kunnen met dromen dan niet gamers, omdat zij veel meer thuis zijn in een surrelalistische wereld. Ik kan bijvoorbeeld terwijl ik slaap mijn dromen sturen, daardoor heb ik never nooit nachtmerries en altijd geweldige dromen, en ik was pas een redelijke gamer.

Ook helpt het direct als je wakker wordt het chronologisch op te schrijven, als mensnen dat doen kunnen ze het later weer terug vertellen.

Maar toch, de meeste mensen die denken een hele droom te kunnen vertellen lullen waarschijnlijk de eindjes aan elkaar, want er zijn niet heel veel mensne die het kunnen, en je moet er ook. Og in oefenen. Maar aangezien het hun droom is, binnenin hun hoofd kan je onmogelijk bewijzen dat ze iets anders hebben gedroomt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen gamer, speel nooit games ben wel een beelddenker misschien heb ik daarom ook mooie dromen
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met sturen word bedoeld dat je min of meer zelf bepaald wat je droomt en wat je doet in je dromen. Ik heb wel altijd hele verhalen van mijn dromen en ik droom het toch echt hoor... Soms heb ik een vlaag van een droom, maar soms ben ik echt heel lang aan het vertellen omdat ik dus een hele lange droom had....
Ik droom zelf ook volop in detail en vaak herinner ik me nog heel veel waardooe het echt een verhaal wordt..dus ja dat kan zeker:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan vaak wel alles na vertellen wat ik droom.
Nou ben ik ook een enorme beelddenker door mijn behoorlijk zware mate van dyslexie (lang leve spellingscontrole).
Dus het is zeker mogelijk.
Maar vaak zijn het wel dromen die nergens op slaan die ik droom.
Echt dromen die nooit kunnen kloppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker kan dat! Ik kan me dromen bijna altijd zeer goed herinneren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al weergegeven, kan dat inderdaad. Nog mooier is, dat je zelf kunt leren om je dromen beter te onthouden en ze te sturen. Dit wordt ook wel lucide dromen genoemd. Er zijn via google heel veel sites te vinden waarin uitgelegd wordt hoe je dit kunt leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing