Er is paracetamol met en zonder Cofeïne. Waarom? Wat kan ik beter nemen? Wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soortgelijke vraag is hier vandaag al gesteld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Kop, dat is een jaar geleden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-coffeine-bevattende-paracetamol.9019
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel momopoyolo. Met die link kan ik wat. Met alleen een opmerking van Kop natuurlijk niet. Wat makkelijk.

Het beste antwoord

coffeine zorgt ervoor dat het sneller in je bloed komt dus dat het sneller werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het verschil is de coffeïne!
Dat zit ook in koffie en heeft een opwekkende werking.

Hoe paracetamol precies werkt is nog steeds onduidelijk.
Er zijn aanwijzingen dat paracetamol in combinatie met coffeïne sneller en langer werkt. [wikipedia]

Paracetamol werkt pijnstillend en koortsverlagend. Coffeïne versterkt mogelijk het pijnstillende effect van paracetamol en werkt opwekkend.
Het is te gebruiken bij verschillende soorten pijn, hoofdpijn, migraine, koorts, griep, verkoudheid, keelpijn, bijholteontsteking, middenoorontsteking, spierpijn, gewrichtspijn en menstruatieklachten. [apotheek.nl]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coffeïne versterkt mogelijk het pijnstillende effect van paracetamol en werkt opwekkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cafeïne voegt een opwekkend effect aan de pijnstilling toe. Voor ieder mens werkt dat anders. Ik reageer niet op paracetamol gewoon, maar wel op paracetamol met cafeïne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor opwekking en ter voorkoming van overdosis werkt het als braakmiddel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt ze allebei gebruiken tenzij je allergisch ben tvoor caffeine. Het is niet de bedoeling dat je die lang gebruikt. Als de klachten niet met 1 week weg zijn dan raadpleeg je een arts die je, zo nodig, andere pijnstillers kan voorschrijven of doorverwijzen naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals iemand anders al zij komt de cafeïne sneller in je bloed. Zelf hebben wij met cafeïne omdat de smaak dan wat minder vies is. Dus als je het niet in 1 keer door kan slikken is de smaak wat minder. Voor de rest is er eigenlijk neit zo veel verschil.