Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kunnen bultjes op de tong zijn?

Hallo!

Even kort samengevat : als ik bijvoorbeeld salmiak, Lays Teriyaki chips, sinaasappel, ananas of tomaat eet (of sommige van deze drink) dan is het net alsof de "kliertjes/papillen" opgezet zijn en ze doen best pijn, je ziet ook echt dat die "puntjes" dan wat dikker zijn. Meestal is dit op het puntje van mijn tong of aan de zijkanten. Het is niet wit, had al gezocht op google en kom dan op aften uit maar daar lijkt het helemaal niet op. Is dit een allergie en waar zou dit vandaan kunnen komen want het zijn nogal uiteenlopende producten. Ik dacht eerst dat het kwam door het zuur in het fruit maar sinds een tijdje gebeurd het ook bij salmiak en die chips.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer is dit begonnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinaasappel, ananas en tomaat al een aantal jaar en de chips nu misschien een half jaar. De salmiak kwam ik een paar dagen geleden achter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Misschien zijn het lichte allergische reacties. Zelf heb ik dat ook. Gewoon even naar de huisarts gaan, hij zal je doorverwijzen naar een allergoloog of bloed laten prikken. Misschien heb je geluk en komt het door een (tijdelijke) mindere weerstand, of een tekort aan vitamine., en is het geen allergie. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben bang dat het niet tijdelijk is, sommige heb ik al jaren eigenlijk en eet het daardoor bijna nooit. Zal het inderdaad eens aan de huisarts voorleggen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding