Wat gebeurt er met een splinter in je lichaam?

Iedereen krijgt ooit wel eens een hout-, staal- of glassplinter in zijn lichaam. Het gebeurt ook wel eens dat je deze er niet uitkrijgt. Als je 'm laat zitten, verdwijnt 'ie soms in je lichaam. Maar waar gaat 'ie dan naartoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
47.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heb jij gerookt?

Antwoorden (5)

De splinter die verdwijnt onmogelijk in het lichaam. Dit staat het menselijk lichaam namelijk niet toe. En zeer zeker niet, wanneer de splinter verontreinigd is...

Maar het kan soms heel lang duren. Maar uiteindelijk zweert de splinter de huid uit...

En het verhaal "dat een splinter door de bloedvaten aan de wandel gaat en uiteindelijk een hartinfarct kan veroorzaken" is complete onzin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een splinter kan wel ingekapseld raken , dan doet het lichaam geen pogingen er weer uit te laten zweren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij gaat nergens naartoe. Het lichaam gaat dan aan het werk om dat wat er niet hoort af te breken en op te ruimen. In vervelende gevallen kun je last krijgen van een ontsteking, maar de splinter zal er vroeg of laat weer uit (moeten) komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vreemd object kan wel degelijk in het licheem verdwijnen. Dit stukje kan dan A) blijven zitten en daar rustig niets doen. B) gaan reizen en na jaren ineens problemen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het lichaam uiteindelijk probeert om het vreemde object zelf uit het lichaam te verwijderen door te gaan ontsteken. Door de ontsteking pobeert het lichaam de splinter af te stoten.