Is flirten een natuurlijk gedrag of hebben we het aangeleerd?

Bijvoorbeeld knipogen ? Leren mensen dat door het kijken naar anderen die dat doen en gaan ze het dan ook doen omdat ze dat stoer vinden ofzo, of is het iets instinctiefs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

volgens mij leren mensen dit door naar anderen te kijken

Toegevoegd na 3 minuten:
Je ziet al bij hele kleine meisjes die koket ronddraaien dat dat alle aanwezigen in een straal van 20 m zich omdraaien en bewonderende opmerkingen maken, je ziet zo'n urt dan gewoon denken: hé dat werkt goed......

Aan de andere kant is er natuurlijk een vorm van hofmaken (sorry voor dat ouderwetse woord) die we natuurlijk nodig hebben om aan een partner te komen.

toch denk ik dat je in basis de maniertjes die je daarvoor gebruikt afkijkt van anderen in je omgeving.

volgens mij zijn er daarom ook verschillen tussen verschillende culturen wat als flirten wordt gezien
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Flirten is aangeleerd.

Als het goed is leren mensen al heel vroeg welk gedrag en welke dingetjes leuk overkomen en sociaal gewenst zijn.

Mijn kleindochter van 5 leert knipogen.
Dat staat leuk.
Ze leert het ook om jongetjes die haar pesten op die
manier in de war te brengen, bijvoorbeeld.

Het is niet instinctief.
Ik heb het nooit geleerd bijvoorbeeld en ik heb het ook heel lang heel stom gedrag gevonden.
Nu niet meer, trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk naar alle dieren, dan weet je dat flirten natuurlijk is.
Ze maken zich mooi, gedragen zich anders dan anders, maken speciale geluiden enz. Alles om een partner te versieren. De mannetjes zijn mooier dan de vrouwtjes, omdat die de kindertjes baren en een schudkleur moeten hebben als ze een nestje hebben. Het zou anders veel te gevaarlijk zijn.