Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand die blind, doof en verlamd geboren is het besef dat hij op een wereld leeft met andere mensen

Het lijkt mij dat deze persoon volledig in z'n eigen fantasie leeft. Maar misschien kan hij/zij door te ruiken toch nog een beeld voor de geest krijgen?

Toegevoegd na 8 minuten:
ik bedoel echt volledig doof, blind en verlamd (gevoelloos)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je lichaam voor 100% verlamd is kun je volgens mij niet leven, omdat bijvoorbeeld je hart (wat een spier is) dan niet kan kloppen. Dus volgens mij heeft elk levend mens nog wel tastzin. Doofblinde mensen communiceren dus vaak inderdaad door te voelen. De communicatiemethode Vierhandengebaren is ontwikkeld voor doofblinde mensen; het is gebaseerd op de Nederlandse Gebarentaal. Je houdt de handen van elkaar losjes vast en voelt zo de gebaren af. De bekendste doofblinde is Helen Keller (1880-1968), die zelfs een universitaire studie kon afmaken en auteur, activiste en onderwijzeres werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Woont hier in de buurt een meisje dat doof, blind en spastisch is. Het zevende kind in een rij van dertien...

Door aanraken van de wangen en de handen is er nog een vorm van communicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding