Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

helpt het duwen op een buil?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.6K
Amadea
4 jaar geleden
De vraag is te vaag geformuleerd om ons te laten begrijpen wat jij wilt weten. Graag toelichten!
Pieterke
4 jaar geleden
Nee, dat helpt niet. Die buil trekt vanzelf weer weg.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik heb net mijn voorhoofd gestoten en heb er al heel de tijd ijs opgehouden maar er is nog altijd een bult te zien, helpt het om daarop te duwen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een buil kan ontstaan door stoten of door een ontsteking. Er zit dan een bloeduitstorting of een vochtophoping onder. Dat teveel aan vocht en bloed moet gewoon door het bloed weer worden opgenomen. Masseren of drukken / duwen zal daarbij niet helpen. Gaat gewoon vanzelf weer weg.
Een beetje ijs helpt wel tegen de pijn.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 12 april 2020 14:45: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
oke dus enkel ijs opleggen?
Nee, een bult op je hoofd doordat je dat hebt gestoten gaat niet weg door er druk op te zetten. Het geneest vanzelf in een paar dagen. Om het herstel te bespoedigen kun je de plek met wat arnicazalf insmeren.

Je moet alleen actie ondernemen (de huisarts bellen - vanwege de coronabeperkingen niet ernaartoe) als je hoofdpijn krijgt, misselijk en/of duizelig wordt, want dan zou je een lichte hersenschudding kunnen hebben.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
oke dus enkel ijsopleggen zal helpen? ik ben niet extreem gebotst
Amadea
4 jaar geleden
Het ijs heeft geholpen de zwelling beperkt te houden als je het direct na de stoot ertegen gehouden hebt. Dat heeft nu geen nut meer.
Als je je hebt gestoten meteen goed wrijft dan krijg je niet zo een grote buil
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding