Wat zou de oorzaak zijn van Gevoelige borsten?

Ik heb de pil geslikt en was ermee gestop na 7 dagen. ong 3/4 dagen later werd ik dus alweer ongesteld (1,5 weken na d vorige menstruatie). Nu ong 2 weken na myn laaste menstruatie heb ik pynlyke borsten. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Ik vraag me dus af waaraan het zou kunnen liggen die pynlyke borsten want test was negatief. Hebben jully miss een iedee!?

Weet jij het antwoord?

/2500

Pijnlijke borsten zijn meestal een gevolg van een hormoonschommeling of verstoring, of een zwangerschap. Het laatste heb je zelf al uitgesloten, het eerste is duidelijk aan de hand. Als je na één week de anticonceptiepil te hebben geslikt er al weer mee stopt, dan is jouw hormonenhuishouding door de war geraakt. Je hebt misschien teveel oestrogenen in je, en daardoor kan zich vocht gaan ophopen in de borsten. Hierdoor gaan die zwaar en pijnlijk aanvoelen.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Je hebt flink liggen rommelen met je hormoonhuishouding. Zorg dat deze weer een beetje normaal wordt, dan zal waarschijnlijk het pijnlijke gevoel in de borsten wel weer beter worden. Maak dus eerst een complete cyclus af met je pil. Intussen wel consequent je lichaam blijven controleren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100