Als iemand zulke (domme) opmerkingen maakt dat ik denk.. Goh waar heb jij je hele leven gezeten...

'Je kan mijn adres en mijn achternaam toch opzoeken in een woordenboek? Tenminste daar staan ze allebei in.'
(Erge was dat ze het nog meende ook.)

'Toen een vriendje van mijn broertje bij ons thuis kwam en vroeg wat is dat voor iets , wijzend naar de zilverkleurige design prullenbak.'

'Toen mijn oma maar niet kon begrijpen dat er daadwerkelijk muziek uit mijn mp3 speler kwam.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand zijn GSM opneemt en uitroept tegen de beller:
"Goh, hoe wist je dat ik hier was?"
14 jaar geleden
Ik zal niet over mezelf spreken, maar een vriendin van me, die kreeg het advies van het werkplein om niet te gaan werken en niet te solliciteren en vooral niet te werken... Ze krijgt bijstand zonder enige verplichting... Ze is 50... Dat komt alleen omdat ze helemaal wereldvreemd is en nergens anders door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is wereldvreemd. Als je een afrikaanse cultuur onder de loep neemt leven stammen bij de natuur. In onze haastige wereld zijn groepen mensen die het niet meer begaffelen of bij kunnen benen. Wereld vreemd is altijd gerelateerd aan het feit dat anderen anders zijn. De voor mij meest vreemde figuren kunnen toch heel interesant zijn. Als we het dichter bij halen, is ander gedrag van iemand bij jouw in de buurt opvallend omdat die anders doet maar niet om wat hij of zij is. Er is een vreselijke ziekte nl. Schizofrenie ze zijn tijdelijk uitgeschakeld braindemaged. Maar als alles langzaam verbeterd is het geen wereldvreemde. Er zijn mensen die totaal anders leven, en hiermee hun eigen identiteit hebben maar we maken allemaal deze wereld samen. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, dat is alleen in de ogen van jezelf. Iets wat voor jou absoluut 'normaal' en vanzelfsprekend is, en wat een ander niet kent betekent niet dat iemand wereldvreemd is. Iedereen leeft in deze wereld binnen 'de grenzen van zijn eigen bubbel'. En voor iedereen is de afmeting van die bubbel verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kun je dat nooit zeggen, net als dat je ook nooit kan zeggen dat iemand een wereldburger is. Woont diegene dan overal op de wereld op hetzelfde moment ofzo? Iemand kan niet echt wereldvreemd zijn, aangezien ie sowieso op deze wereld geboren is.
Maar in de praktijk zeg je het als je van mening bent dat die persoon iets niet weet wat jij heel vanzelfsprekend vind. Zo vindt mijn vader mij wereldvreemd omdat ik niet eens weet wat het verschil is tussen Overijssel en Gelderland, terwijl ik hem wereldvreemd vindt omdat hij niet weet hoe Skype werkt, bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand is wereldvreemd als hij bv niet op de hoogte is dat er een financiele crisis ontstaan is, of dat Obama verkozen is, of dat china een wereldmacht is geworden enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt iets over een groot VERSCHIL tussen de wereldbeelden van degene die de uitspraak DOET en van degene waar de uitspraak OVER GAAT.

Het zegt NIETS over de wereldbeelden zelf, alleen over het verschil:) het is een oordeel. Niks mis mee, maar fijn om dat in de gaten te houden.