http://www.goeievraag.nl/vraag/man-tepels-volgens-evolutie-verdwijnen.879
http://www.goeievraag.nl/vraag/mannen-tepels.804

Hier vind je vast wel een antwoord van je gading tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij het vormen van die man er een periode was, waarin het onduidelijk was of het een jongetje of een meisje ging worden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog - omdat bij het vormen van die man er een periode was, waarin het een meisje was!
AWM
14 jaar geleden
Dat is idd. nog sterker!
mannen en vrouwen zijn eigenlijk gelijk tot op een bepaald stadium in de zwangerschap.

Wat leuker is om over na te denken....

sommige diersoorten kunnen in de wildernis spontaan van sekse veranderen wanneer de soort op het spel staat omdat er vrouwtjes of mannetjes te weinig zijn. Misschien zijn de mannelijke tepels een voorbereiding op? :) als we zonder vrouwtjes vallen, dan valt er misschien nog iets anders ook mannen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, leuk idee, interessant.
Een mannentepel is nog geen vrouwentepel. Tepels van vrouwen zijn veel beter ontwikkeld. Waarom? Omdat het embryo zich in de eerste weken na de bevruchting als meisje gedraagt. Het geslacht ligt wel al bij de bevruchting vast. De eicel van een vrouw heeft één X-chromosoom. De zaadcel van een man heeft of één Y-chromosoom, of één X-chromosoom. Is het een zaadcel met een X- chromosoom die als eerste het eitje bereikt, dan wordt het een meisje(XX). Is het er een met een Y-chromosoom, dan wordt het een jongen(XY). Maar in het begin zijn de geslachtskenmerken alleen vrouwelijk. Jongen of meisje: bij iedereen worden in die periode tepels aangemaakt. Pas als de mannelijke hormoonklieren klaar zijn, worden jongens 'echte jongens'. Embryo's van jongens maken dan zo veel testosteron, dat de ontwikkeling van de tepels wordt stopgezet. Bij meisjes, die veel minder testosteron produceren, gaat die ontwikkeling gewoon door.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mannelijke dieren is de tepel een rudimentair lichaamsdeel. Dit houdt in dat het geen functie heeft. Ze hebben toch tepels omdat de ontwikkeling van het embryo in eerste instantie vrouwelijk is (en er dus in beginsel vrouwelijke kenmerken groeien). Pas nadat de mannelijke hormoonklieren volgroeid zijn en mannelijk hormoon produceren, verschuift de ontwikkeling naar het mannelijke. Hierdoor zijn vrouwentepels groter en verder ontwikkeld dan mannentepels. Toediening van de juiste hormonen kan een man ook melk laten produceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar moet je anders je tepelpiercing aan ophangen?

Toegevoegd na 38 seconden:
Omdat een babytje in de buik (embryo) eerst niet mannelijk of vrouwelijk is... maar al wel een basislichaam heeft (met tepels), daarna komt er pas geslacht enzo, en dan wordt het een mannetje of een vrouwtje.. ff kort maar krachtig