Kan je hetero te zijn als je piekert over dat je lesbisch bent?

of kun je niet bouwen op die piekergedachten? Ik weet nl. Niet wat ik ben en daardoor heb ik t voorgevoel lesbisch te zijn. T probleem is dat ik dat nergens op kan baseren, heb nog nooit gevoelens gehad voor een vrouw en toch ben ik angstig.. Mijn vraag luidt ddus; kan ik hetero zijn als ik denk dat ik lesbisch zijn of hier aan twijfel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft wel is een moment dat je daar overna denkt ,, en je kan misschien bi zijn
Kimath
13 jaar geleden
Maak je niet zo druk om de labels, geniet van je leven, je word vanzelf wel verliefd op een persoon. En of dat nu een man of een vrouw is, who cares?

Antwoorden (6)

Ja dat kan.

Je geeft aan nooit gevoelens voor een vrouw gehad te hebben. Ik neem aan ook niet voor een man. Waarom pieker je dan over dat je lesbisch kan zijn, waar komt dat voorgevoel vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja tuurlijk kan dat, maar je kunt ook bie zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt héél veel voor bij jong-volwassenen (je bent 18, toch?) en je gepieker zegt helemaal niets over je uiteindelijke geaardheid.

Je bent nu bezig met het ontwikkelen van je seksualiteit. Dit soort twijfels horen daarbij. Als dat al zou betekenen dat je lesbisch was, zou zeker de helft van alle vrouwen lesbisch zijn. De realiteit is dat het op jouw leeftijd nog alle kanten op kan, valt nog niets over te zeggen.

Sommigen hebben het geluk om op jonge leeftijd al 100% zeker te weten 'wat ze zijn' en daar nog gelijk in te hebben ook, maar velen van ons weten het allemaal nog niet zo goed als we bijna of net volwassen zijn. En eigenlijk kan dat ook wel zo leuk zijn: voor mij was het een hele ontdekkingstocht om erachter te komen dat ik op mannen én op vrouwen val.

Misschien ben je lesbisch. Kan. Of bi. Of hetero. Er is geen test om daar vandaag achter te komen. Je zult het vanzelf merken als je op een dag naar een meisje kijkt en vlinders in je buik voelt. Of dat ook (of alleen) bij jongens hebt. En dan nog is the proof of the pudding in the eating: uitproberen dus. Vind je zoenen met mannen en/of vrouwen fijn? Seks met een man en/of een vrouw? Een relatie met een man en/of een vrouw?

De twijfel die je hebt is normaal, maar het is wel heel jammer dat die twijfel leidt tot gepieker en angst. Stel nou dat je lesbisch zou blijken te zijn. Zou dat echt zó erg zijn dat je er nu je ontdekkingstocht naar wat en wie je bent door wilt laten verpesten? Dit zou geen angstige tijd moeten zijn, maar een avontuur! Hetero, bi of lesbisch, er is allemaal *niets* mis mee. Ook niet als je het zélf bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht al dat AnneFleurr verdacht veel op jou leek, nicola, maar ik dacht, ik geef haar het voordeel van de twijfel. Er zijn immers wel meer jongeren van jouw leeftijd die hiermee zitten. Lieve schat, ik heb je vraag al beantwoord. http://www.goeievraag.nl/vraag/vreemd-geaardheid-twijfelen-zelfs-perfecte.156495 En nog eens beantwoord. http://www.goeievraag.nl/vraag/lesbisch-erg-verliefd-vrouw-jongen.160520 Wil je alsjeblieft niet meerdere accounts aanmaken om naar de bekende weg te vragen? Het antwoord wordt echt niet ineens anders. Ja, het kan nog alle kanten op. Dat hád ik je al verteld. Ik wil best helpen als je een vraag hebt, maar het is niet de bedoeling van GV om onder meedere accounts alleen maar om bevestiging te vragen.
Ja, dat kan. Vroeger werd er van uit gegaan dat je hetero was. Tegenwoordig is homoseksualiteit zo alom vertegenwoordigd dat het logisch is dat je jezelf gaat afvragen wat je bent.
Het gaat uiteindelijk om de persoon waarop je verliefd wordt, of dat nou een man of een vrouw is.
Ik zeg wel eens als ik een mooie vrouw zie: als ik lesbisch was dan zou ik daar op vallen. Overigens is dat helemaal niet het prototype mooie vrouw, maar meer een type waar ik op val.
Het is ook allemaal niet zo zwart-wit te stellen. Een biseksueel kan bijvoorbeeld vaker een relatie hebben gehad met de ene sekse, dan met de andere sekse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van onze dierlijke natuur vertrekt, heb je een zeer, zeer grote kans om gewoon hetero te zijn. Doordat onze seksuele gedragingen een paar duizend jaren erg geremd waren in hardere tijden (nadat we wellicht miljoenen jaren in de bonobo-stijl misschien minder geremd waren), werd onze cultuur erg menselijk en afwijkend van het gedrag van dieren. Nu we anti-conceptiemogelijkheden hebben, en denken vrijdenkend te zijn, vervallen we door de luxe eigenlijk terug naar ons oude instinct van toen we net als de bonobo's terug in de natuur leefden: Alle vruchten rondom ons, geen direct gevaar door roofdieren opgegeten te worden, de gevaarlijke open ruimten buiten het bos worden erg veilig overgestoken vergeleken met vroeger en met wegen met snelheidsbepalingen in sterke voertuigen die ons beschermen als een pantser, maar er is dus weer geen enkel probleem als je een seksgenote tegenkomen en daar ook wil van genieten. Men herleidt hetero te dikwijls aan het passionele verlangen naar iemand, maar je kunt niet hele dagen 'springend van verlangen rondlopen' als je ook je werk en maatschappelijke taak correct wil vervullen, of je als ouder ook je kinderen goed wil opvoeden, kun je niet hele dagen met je partner in bed duiken.

De vraag is dus je seksuele aantrekkingskracht moet gelijkstellen met een voorkeur. Of of je voorkeur dan wel aan twijfel mag onderhevig zijn.

Je formuleert je probleem als 'dat je je nergens op kunt baseren', maar wellicht heb je ook nog geen kinderen gekocht. Zou mijn Tervuerense Herder homofiel zijn omdat hij laatst op een mannelijke collega even sprong? Ik denk dat hij zich maar al te graag zou voortplanten en kindjes krijgen, maar wij geven hen als mens daar zelden de kans toe. De kansen die wij krijgen zijn zeer groot, en in onze maatschappij heerst de idee dat het ook niet geeft, welke voorkeur je hebt. Ik persoonlijk denk dat die voorkeur wel heel belangrijk is. Want kinderen kopen, vraagt een opoffering om met een partner die je niet begrijpt (ander geslacht) om te gaan in goede en kwade dagen om dat kind een zo goed mogelijke opvoeding te geven tot het zelf hetzelfde verhaal kan overdoen op haar/zijn manier. Je kunt ook opteren om met een seksgenote een leven te proberen op te bouwen, maar dan is dat eigenlijk kunstmatiger omdat de natuurlijke functie kinderen kopen, dan eigenlijk niet meer natuurlijk is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen kopen? Wat is dit voor wartaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig ben ik niet zo gevoelig voor kritiek: Wartaal is verwarrende taal, taal die in de knoop ligt. Maar kinderen kopen is de Vlaamse maar ook Duitse en zelfs Dietse uitdrukking voor kinderen baren. We zijn ontstaan uit eencelligen, meercelligen, dan splitsing geslachtscellen in chromosoomstructuur. Nu horen we tot de mannetjes en vrouwtjesdieren en moeten er miljoenen zaadcelletjes bij een eicelletje komen om dat te bevruchten, waarna de cellen zich re-genereren en vermenigvuldigen tot de geboorte van een nieuw wezen een feit is. Zoogdieren moeten dat vervolgens 'zogen' tot het groot is. Kinderen fabriceren wordt in het Italiaans gezegd, liefde maken in het Frans (faire l'amour), in Duitsland begrijpt men dit ook perfect. De natuurlijke functie van het dier is 'zich voortplanten'. Zo heb je meteen ook de link naar het planten-RIJK overigens. Dit is wetenschappelijk, geen kritiek naar persoonlijkheid of zo! Ik heb natuurlijk ook respect voor emotionele reacties, daar zijn we het ideale tijdperk voor overigens. En voor men mij gek verklaart, even een extra bron halen voor je denkt dat ik niet wetenschappelijk bezig ben: Eos (Scientific American) april 2007, Evolutionaire paradox: Homoseksualiteit is functioneel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, ik heb al wel eens gehoord van de bloemetjes en de bijtjes, en overigens ook van evolutie. Maar niet van het kópen van kinderen. Ook bij een eerste google-actie komt 'kinderen kopen' niet in die betekenis naar voren. Heb je toevallig een bron waarin deze uitdrukking op die manier wordt gebruikt? Verder lees ik trouwens veel woorden, met weinig to the point informatie. Wat moet de vraagstelster hier precies mee? En dan gewoon concreet, zonder te beginnen bij een uitleg over eencellige wezens of de bepantsering van auto's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook met google, Belgische pagina's alleen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=8O23ON6V
http://forum.politics.be/showthread.php?t=118570
Trends is erg toonaangevend en taalrijk:
http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/mensen/vlaanderen-blijft-meer-kinderen-kopen/article-1194634039973.htm
In het Vlaams woordenboek:
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/kinneke+kopen Werd bij ons al in het lagere al gedoceerd op school om Nederlanders te doen glimlachen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je opmerking is terecht. Ik probeer psychologie en fysionomie te combineren en voer al een tiental jaren onderzoek uit naar de menselijke natuur. Onze geest is op zich al iets erg zweverigs. Maar is piekeren op zich niet al iets zweverigs of kun je dat heel concreet be'vatten'? Dom ben je in elk geval niet, maar er zijn teveel tussenstappen in de logica hierboven en dat past niet binnen het aantal karakters. Het is ten slotte altijd ook maar 'mijn' logica, gebonden aan mijn ervaringen, mijn beperkte kennis en kennissen waarvan ik leerde, en misschien denk ik er later ook nog eens anders over. Misschien maak ik het hier te moeilijk, en moet de vraagsteller het gewoon eens proefondervindelijk ondervinden, zoals in andere antwoorden/visies ook naar voren komt. Excuses daarvoor.
Zoals de Britten zeggen: 'The proof of the pudding is in the eating' . Misschien zou je dat eens moeten proberen,wellicht geeft dat uitsluitsel.