Hoe kun je afvallen met oefeningen, of in ieder geval een plattere buik???

dan heb ik het over thuisoefeningen. die je thuis kunt doen.

Toegevoegd na 21 uur:
dank voor de antwoorden, maar ik vergat erbij te zetten dat ik geblesseerd ben aan (ja het is echt zo) beide knieen. een is het gewricht van ontstoken en de ander is belast omdat ik daar zoveel op ging staan om de andere te laten "helen"

dus traplopen enzo gaat niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Cardio oefeningen. Veel traplopen of steps doen.
Om een plattere buik te krijgen moet je vet verbranden.
Dit gaat niet met sit-ups. Met situps versterk je jouw buikspieren maar verbrand amper vet. Wel aan te raden om dat te combineren maar verwacht niet van sit-ups alleen een platte buik te krijgen.

Ook een gouden tip om niet meer vet op te slaan: Na 20:00 uur niets meer eten. Wel drinken uiteraard maar frisdranken of andere suikerhoudende dranken achterwege laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar. Ik zou wel uit eigen ervaring willen toevoegen dat je minimaal 3x per week moet trainen (body+cardio) en je na ongeveer 8 tot 12 weken pas resultaat gaat zien. Zeker wel een aanrader, want je voelt je een stuk lekkerder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, behalve die gouden tip...helemaal verkeerd.....geeft niet. We leren allemaal hier op GV ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ inkie Haha, ja dank je wel maar leg uit dan?
Je verbranding neemt in de avonduren, mits je een goed dag-nacht ritme hebt af. Mijn inziens is inname van vet en suikers op die tijdstippen niet verstandig omdat, zoals ik al aangaf, de verbranding op een lager pitje staat.
Maar is dat een fabeltje dan? Ik ben benieuwd. Leer inderdaad graag ;-)
Voor een plattere buik is een standaard buikspieroefening heel goed. Je hoeft geen speciale apparaten aan te schaffen.

1) Ga met je rug op de grond liggen en buig je knieën in een hoek van ongeveer 45 graden. Zet je voeten plat op de grond op schouderbreedte. Dit is de startpositie.

2) Ondersteun je hoofd lichtjes. Zorg ervoor dat je niet aan je nek trekt. Je buikspieren moeten de oefening doen, niet je hoofd!

3) Vanuit de startpositie beweeg je je bovenlichaam en hoofd naar het plafond toe. Let er op dat je onderrug op de grond blijft en ontspan je schouders.

4) Zodra je omhoog gekomen bent, hou deze houding dan gedurdende twee seconden vast.

5) Daarna laat je je langzaam weer zakken naar de startpositie.

Tips: Hou je kin omhoog, je ogen op het plafond gericht en zorg dat je de oefening ten allen tijden langzaam en correct uitvoert.

Aantal herhalingen: Beginners: Voer 3 sets uit van 8-12 herhalingen Gevorderden: Voer 3 sets uit van 12-16 herhalingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik niet met je eens. Het is een goede oefening om buikspieren te kweken maar als jij vet op je buik hebt zitten krijg je dat met die oefeningen er echt niet af. Zonder cardio om vet te verbranden krijg je misschien sterkere buikspieren maar het vet zit er nog steeds voor.
Sterker nog, je buik kan zelfs boller lijken daardoor omdat de buikspieren groter worden bij intensieve buikspieroefeningen. Eerst vet afbreken, dan sculpturen ;-) Zie ook mijn andere reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet..met enkel buikspieroefengetjes kom je er echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"oefeningetjes" pfff... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg eerst voor een goede conditie.
Probeer te bereiken dat je 3 x in de week 5 km gaat joggen op eigen tempo. Alleen dit bereikt te hebben zal je een beter gevoel geven die je verder zal stimuleren om ook meer op je voeding te letten. Nog een paar tips: Stop met alcoholische dranken en zoete frisdranken en andere zoete tussendoortjes. Schaf je een variëteit aan noten aan waarop je kan knabbelen. Succes.
Op de website hieronder vind je een zeer goede oefening die je thuis kan doen. Het is geen traditionele sit up maar het is wel een hele uitdaging voor je buikspieren.
Maar buikspieroefeningen maken enkel je buikspieren sterker.
Ze zorgen niet voor minder lichaamsvet.
Je verbrandt enkel lichaamsvet door regelmatig te bewegen (dagelijks wandelen bijvoorbeeld) en een gezond eetschema te volgen.

http://www.afslanken.com/blog/zeer-goede-buikspieroefening/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg eerst voor een goede conditie.
Probeer te bereiken dat je 3 x in de week 5 km gaat joggen op eigen tempo.

Alleen dit bereikt te hebben zal je een beter gevoel geven die je verder zal stimuleren om ook meer op je voeding te letten.

Nog een paar tips: Stop met alcoholische dranken en zoete frisdranken en andere zoete tussendoortjes.

Schaf je een variëteit aan noten aan waarop je kan knabbelen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=04fqX7_NpGw

http://www.youtube.com/watch?v=EEdKbt1C3Zk

http://www.ingelicht.be/10-efficiente-buikspieroefeningen-voor-thuis

http://www.train-thuis-je-buikspieren.com/buikspieroefeningen.html

Hier heb je nog enkele linkjes!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen doe je door meer calorieën te verbranden dan je
inneemt. Als je wilt afvallen is het veel efficiënter om in de eerste plaats minder te eten. Op één hamburger kun je een hele marathon lopen. Om één boterham te verbranden moet je in hoog tempo twintig flinke trappen beklimmen. Dat wil niet zeggen dat lichaamsbeweging niet werkt als je wilt afvallen want het is wel zaak om je verbranding op peil te houden en in conditie te blijven. Maar daarvoor is het voldoende om regelmatig een flink stuk te wandelen en de fiets naar school of werk te nemen.

Heb je aardigheid in sporten dan kun je met gerichte training je spiermassa vergroten waardoor je makkelijker vet verbrandt. Maar het allerbelangrijkste is je voedingspatroon aanpassen, met name door het vermijden van snel opneembare koolhydraten die heel makkelijk in lichaamsvet worden omgezet.

Plaatselijk afvallen, bijvoorbeeld alleen buikvet, bestaat niet. Je kunt een fantastisch wasbordje trainen onder een dikke laag vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je! +
Een platte buik krijg je door enerzijds je buikspieren te trainen, zodat ze strakker worden en dus minder de nijging hebben om naar buiten te 'puilen' (al je ingewanden drukken er feitelijk constant tegenaan, dus met slappe buikspieren lijkt het alsof je dikker bent)

Aan de ander kant moet je ook voorkomen dat er teveel vet op je buik zit. Je kunt trainen wat je wilt, als je een vetlaagje hebt, zie je het wasbordje wat eronder zit niet. Vet zit over je hele lichaam, maar gaat juist bij je buik het moeilijkst weg. Dus blijven bewegen en goed en gezond eten (voldoende, niet gaan 'lijnen' door veel te weinig te eten, daar heb je niets aan) en dan komt het op den duur goed.

Er zijn vele oefeningen die je kunt doen om af te vallen en om je buik strak te krijgen. Het vervelende is, dat je grootste spieren (die het meeste vet verbranden) in je bovenbenen zitten. Oefeningen waarbij je die gebruikt belasten de knieen. Vraag een fysiotherapeut welke oefeningen je het beste kan doen.