Als minderjarigen seks hebben, wanneer is het dan verkrachting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, nu heeft het geen zin meer om een antwoord te geven want iedereen zegt het zelfde en ik wilde dat ook trouwens gaan zeggen.
maar hoezo vraag je dit eigenlijk?? ervaring??
grapje hoor :P

Antwoorden (6)

Wanneer 1 van beiden ongewenst seks heeft, maar gedwongen seks heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een verkrachting wanneer het tegen de wil van 1 van de 2 personen sex afgedwongen word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je zonder toestemming of onder dwang of met bedreiging of allerlei andere vormen van misleiding sex hebt. Dus niet vrijwillig met iemand naar bed gaat.
12 jaar geleden
Overigens is het dan ook verkrachting bij meerderjarigen (onvrijwillige sex). Ben je niet in de war met ontucht? Het is volgensnde wet ontucht als 1 van de partners onder de 16 jaar is ( ookal zou die er vrijwillig en zonder dwang sex hebben)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gedwongens is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om slachtoffer van een verkrachting te zijn hoef je niet minderjarig te zijn. Als minderjarige seks hebben hoeft ook geen verkrachting te zijn. Verkrachting is in feite gedwongen worden tot sexuele handelingen, ook tongzoenen behoort tot verkrachting.
Echter sex met een minderjarige is strafbaar (en ik denk dat je dit bedoeld) als de minderjarige zich op enigerlei ook maar gedwongen voelt (al is het alleen maar het feit geen nee te durven zeggen) en dan maakt leeftijd van de dader niet uit....15 of 18. Bij 15 jaar kan de dader dan verweten worden iemand tot seks gedwongen te hebben, bij een dader die meerderjarig is kan hierbovenop nog een strafbaar feit ten laste worden gelegd als seks met een minderjarige (ontucht zogezegd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zat het dan met die twee meisjes van 15 jaar die maatschappelijke stage wilden lopen in een bordeel, en door de werkgever netjes werden 'ingewerkt'? Hij was boven de 30 en kreeg een gevangenisstraf, alleen maar omdat de meisjes zo jong waren. Dat ze het zelf (echt) wilden, dat deed er voor de rechter niet toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een man van 30 nu eenmaal maatschappelijk gezien verder ontwikkeld is dan een meisje van 15, het verstand van een man van 30 is groter dan die van een meisje van 15. Van deze man ,die werkzaam was als baas in een bordeel, wordt geacht de wet te kennen wat prostitutie betreft en zou moeten weten dat minderjarige meisjes niet werkzaam mogen zijn als prostituee (al bieden ze zichzelf aan).