Ik heb een flinke oorontsteking. Ik heb oordruppels, neusspray en natuurlijk zetpilparacetamol. Wat is nog meer helpend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je nog meer dan? Laat dit gwn werken, het word niet voor niets voorgeschreven... Sterkte en beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sry ik dacht dat je dit van d huisarts ha gekregen, ga dan snel naar de huisarts als je nogniet geweest bent !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je wel langs je huisdokter geweest ? Bij een oor ontsteking naar de dokter !echt btr schap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kuurtje halen bij huisarts. Hij zal dan ook controleren of er 'vocht' achter je trommelvlies zit. Bij chronische aandoening evt overwegen om 'buisjes' te laten plaatsen.

Antwoorden (4)

Ik zou zeggen dat je met een oorontsteking niet zelf moet modderen, maar snel naar de dokter. Met oren moet je voorzichtig zijn. Waarschijnlijk krijg je dan een kuurtje, en ben je er snel af.
Verder is wat geduld ook een aanrader. Je bent even ziek, en geef je lichaam dan ook de tijd om beter te worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik lang geleden een keer heb gehoord is: een paar keer per dag heel voorzichtig het volgende doen:
neus met je vingers dichtknijpen, mond dicht, inademen en dan, nogmaals voorzichtig, wat druk op de neus en oren geven, zodat je oren "ontklaren".
Zeg maar het truukje wat je ook kunt doen als je oren in de bergen of in het vliegtuig "dicht" gaan zitten.
Het schijnt de ontsteking sneller te helpen oplossen.
Heb het zelf niet proefondervindelijk kunnen vaststellen, nooit oorontsteking gehad, maar wie weet heb je er iets aan.
Beterschap!

Toegevoegd na 51 seconden:
En misschien toch even naar de huisarts voor een kuurtje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit soort dingen niet doen als er een ontsteking zit. Je weet niet wat het uitwerkt.
Het ligt er maar aan of je een buiten oorontsteking hebt of een binnen oor. Een kuurtje is echt niet altijd meteen nodig en vaak moet je het toch uitzieken. Bij een binnen oorontsteking dan is neusspray belangrijk en bij een buiten oorontsteking dan zijn druppels weer belangrijk (maar dan wel die van de huisarts gekregen). Oordruppels bij een binnen oorontsteking heeft geen zin.

Paracetamol zetpillen zijn goed om de pijn te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter ermee! Het kan zijn dat het ernstiger is dan jezelf denkt. Ik heb een klein gaatje in m'n linker trommelvlies. En ben daardoor dovig geworden omdat ze ook zelf ging 'dokteren' (ik was nog een kind). Later aan geopereerd. Ik wil je niet bang maken hoor maar neem liever het zekere voor onzekere. Zo'n half doof oor is niet fijn. Hoewel, soms wel in deze herrie maatschappij ;) Maar dat kun je natuurlijk niet aanbevelen :)