Ik heb een flinke oorontsteking. Ik heb oordruppels, neusspray en natuurlijk zetpilparacetamol. Wat is nog meer helpend?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou zeggen dat je met een oorontsteking niet zelf moet modderen, maar snel naar de dokter. Met oren moet je voorzichtig zijn. Waarschijnlijk krijg je dan een kuurtje, en ben je er snel af. Verder is wat geduld ook een aanrader. Je bent even ziek, en geef je lichaam dan ook de tijd om beter te worden!

Wat ik lang geleden een keer heb gehoord is: een paar keer per dag heel voorzichtig het volgende doen: neus met je vingers dichtknijpen, mond dicht, inademen en dan, nogmaals voorzichtig, wat druk op de neus en oren geven, zodat je oren "ontklaren". Zeg maar het truukje wat je ook kunt doen als je oren in de bergen of in het vliegtuig "dicht" gaan zitten. Het schijnt de ontsteking sneller te helpen oplossen. Heb het zelf niet proefondervindelijk kunnen vaststellen, nooit oorontsteking gehad, maar wie weet heb je er iets aan. Beterschap! Toegevoegd na 51 seconden: En misschien toch even naar de huisarts voor een kuurtje?

Het ligt er maar aan of je een buiten oorontsteking hebt of een binnen oor. Een kuurtje is echt niet altijd meteen nodig en vaak moet je het toch uitzieken. Bij een binnen oorontsteking dan is neusspray belangrijk en bij een buiten oorontsteking dan zijn druppels weer belangrijk (maar dan wel die van de huisarts gekregen). Oordruppels bij een binnen oorontsteking heeft geen zin. Paracetamol zetpillen zijn goed om de pijn te bestrijden.

Naar de dokter ermee! Het kan zijn dat het ernstiger is dan jezelf denkt. Ik heb een klein gaatje in m'n linker trommelvlies. En ben daardoor dovig geworden omdat ze ook zelf ging 'dokteren' (ik was nog een kind). Later aan geopereerd. Ik wil je niet bang maken hoor maar neem liever het zekere voor onzekere. Zo'n half doof oor is niet fijn. Hoewel, soms wel in deze herrie maatschappij ;) Maar dat kun je natuurlijk niet aanbevelen :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100