Kan een mens overleven zonder slaap?

en welke symptonen zal de persoon last van krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een ding is zeker: zonder slaap gaan we dood. Zonder eten houden we het misschien zelfs wel langer uit dan zonder slaap. Dat blijkt onder meer uit de experimenten van Allan Rechtschaffen (1983), gerenommeerd slaaponderzoeker aan de universiteit van Chicago.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan in coma raken je lichaam moet genoeg slaaprust hebben, ook krijg je blok oogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Zonder slaap raak je uitgeput en daar kun je aan dood gaan.
Slapen moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is overleven. B.v. hoe lang moet je volgens jou leven om te kunnen zeggen dat je het overleefd hebt. Als je na een zwaar auto-ongeluk nog leeft, dan heb je het overleeft. Dus overleven kan in een zeer kort tijdsbestek.

In die zin is het een makkie om te overleven. Wil je er tachtig mee worden, dan zie ik het niet zitten.
Je raakt in coma en sterft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen is een levensbehoefte, net als eten en drinken. Je kunt dus niet zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet genoeg slaapt kun je zelfs gaan hallisoneren ( of hoe je dat ook schrijft xD)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna goed: hallucineren. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, en dat gebeurt veel sneller dan de meeste mensen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallusunocerenen
Je hersenen moeten rust hebben, dat krijgen ze in je slaap. Daarom is slapen super belangrijk en kan je niet zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een begeven moment stopt een mens, en raakt hij in coma,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt echt niet zonder slaap. Denk maar aan de momenten waarop je bijvoorbeeld ongewild in slaap valt achter de pc, de computer of studieboeken. Je lichaam is gewoon uitgeput en neemt dan gewoon over om rust te nemen. Dit kan dan uiteindelijk resulteren dat je in een coma raakt. De symptonen zijn onder andere het gevoel hebben dat je moeite moet doen om te ademen, teminste voor je gevoel.