Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom heb ik witte vlekjes op mijn armen?

De vlekjes zijn een paar mm in doorsnede. Eerst had ik ze niet maar na blootstelling aan felle zon heb ik ze gekregen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
715

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is het niet zo dat die witte vlekjes eigenlijk de oorspronkelijke kleur van je armen zijn, en de rest van je armen wat bruiner is geworden? Dan zijn het kleine plekjes met minder pigment, een soort 'omgekeerde sproetjes'.

Dat kan absoluut geen kwaad. Bij de meeste mensen zit het pigment niet helemaal egaal verdeeld over hun huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien. Ik weet het niet....
amigo
13 jaar geleden
volgens mij precies het goede antwoord. als je ergens een litteken hebt is dat vaak ook "witter"

Andere antwoorden (2)

heb je niet eerst kleine blaasjes gehad?
dat is een vorm van zonneallergie waar ik ook wel eens last van heb.
eerst ontwikkelen zich kleine blaasjes, en als die verdwijnen blijven er witte vlekjes over.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wel. Kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren. Volgens mij gebeurde het nadat ik vervelde een paar jaar geleden.
Ik denk dat je zonne allergie hebt, daar heb ik namelijk ook last van, er is een crème voor die je elke keer hoed moet smeren voordat je de zon in gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding