Hoe heet een therapie die je Kan helpen om van een foute gedrag of manier af te komen?

Als je lang last heb van verkeerde gedrag die je hebt aangeleerd of maniertjes,kan je daar een therapie voor volgen.Ik zag een tijd terug op tv een programma over meisjes die lange tijd die niet meer als vrouw voor kwamen in hun gedrag.En werd hun daar geleerd hoe ze dat moesten doen.Zoiets bedoel ik dan maar dan in andere gedrag bv.Weet niet of ik het goed uitleg.Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (3)

Gedragstherapie is theoretisch gezien een therapeutische werkwijze om gedrag en gedragsverandering via therapie te begrijpen (vanuit de gedragwetenschappen en met invloed van de leertheorie, cognitieve psychologie en experimentele psychologie) en is praktisch bezien een techniek om op een opbouwende wijze gedrag te veranderen.
fremar
11 jaar geleden
Cognitieve gedrags therapie.

Hier gaat het er om dat het vaak gedachtes zijn die ons gedrag veranderen.
Je kan samen met een vriend op het strand staan en er komt een grote golf aan, daar kan je heel verschillend op reageren.
Jij vind de golf leuk,.je vriend vind hem eng bv.
De situatie is hetzelfde, de gedachten anders en de gevoelens en het gedrag daardoor ook.
Door je bewust te worden van de gedachtes die dingen oproepen kan je het hele vervolg veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De VERS training is speciaal voor mensen met BPS. Het is een Vaardigheden Emotionele Regulatie stoornis.
Je leert om te gaan met je emoties, leert ons ontspanningstechnieken en je (negatieve(gedachten ombuigen.