Kan de stoelgang lastiger gaan wanneer je stopt met probiotica?

Ik heb een tijdje lang, bijna dagelijks, yakult gedronken. Nu ik het al bijna een week niet gedronken heb, ga ik erg moeilijk naar het toilet...Kan dit komen doordat ik geen yakult meer drink?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor alle reacties mensen, ik ga dr mee aan de slag! Thx!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, elke dag, zonder moeite...

Het beste antwoord

Ik heb hier een site, die alles uitlegt over probiotica!
Misschien dat je er voor jezelf de nodige info uit kan halen!

Toegevoegd na 17 seconden:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/731/Weerstandversterking/article/detail/170461/2008/03/01/Ontdek-de-waarheid-over-Yakult-en-Co.dhtml

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou overigens kunnen dat je stoelgang veranderd is doordat je geen yakult meer drinkt, het is wel zo dat voor een goede stoelgang meerdere factoren nodig zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lijkt mij heel goed mogelijk.

Al die claims van yakult en al die andere drankjes deugen natuurlijk van geen kanten, en al dat wetenschappelijke onderzoek moet je ook met een korreltje zout nemen.

Maar vriend en vijand zijn het wel eens met de voorzichtige claim, dat Yakult iets doet met de werking van de darmen, in bepaalde situaties, bij sommige mensen. Dat kan ook niet anders, want er zit gewoon een bacterie in, die daarvoor zorgt.

Dus ook als Yakult op de meeste mensen geen enkele invloed heeft (b.v. mensen die heel gezond leven en verantwoord eten) zou het best kunnen dat Yakult, bij jou een bepaalde werking heeft, b.v. door je leef- eetpatroon.

Om daar meer zekerheid over te krijgen, kun je eens proberen, om weer eens een weekje Yakult te gaan gebruiken, en daarna te stoppen. Verbetert je stoelgang, en verslechtert daarna, dan weet je al weer heel wat meer. Yakult kun je rustig gebruiken, want hoewel de werking bepaald niet onomstreden is, is het ook niet slecht voor je gezondheid, als je het met mate gebruikt.