Als je voldoende verse of diepvries groenten eet en voldoende vezelrijk heb je geen fruit nodig. Overigens is blik- of glasgroente ook helemaal niet slecht, vooral omdat het vlak na de oogst verwerkt wordt. Nadeel vind ik wel dat er zout en suiker aan wordt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag klopt helemaal niet. Geen fruit lusten zegt helemaal niets over ongezond zijn. Als je helemaal geen fruit éét dan is het een ander verhaal. Of je moet in plaats daarvan veel groente consumeren. Cherrytomaatjes, wortels, stengels bleekselderij. Dat is net zo goed.
Amadea
13 jaar geleden
lust je wel vruchtensap? krijg je toch vitamine c binnen. maar in principe krijg je dat ook via koolsoorten en verschillende andere groenten, dat kan voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd of je echt alle bestaandere fruitsoorten al eens hebt geproefd...

Zo makkelijk gezegd: ik lust geen fruit. Maar wanneer heb je het voor het laatste geprobeerd? Het kan heel goed zijn dat je ineens wèl aardbeien en kersen lust. Of wel mandarijnen en geen sinaasappels.

Steeds weer proberen. Je smaak verandert in de lo0p der tijd. Frambozen, blauwe bessen. Maak er een milkshake of een smoothie van. Ananas, peer. Alles kan je proberen. En anders pureren en door de yoghurt. Proef je alleen lekker zoetigs. Maar krijg je toch je vitamientjes binnen.

Nooit fruit is niet gezond. Zoek een manier om het alsnog binnen te krijgen in een andere vorm dan hapklaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mango, meloen, papaya met limoensap, ananas, ..er is zóveel, dat je bijna níét lekker kunt vinden! Het houdt echt niet op bij appels, sinaasappels en bananen...+, bestevaer
hoi, ik ben 55 jaar en moet m,n eerste stuk fruit nog eten.
ik eet wel elke dag groente aardappelen enz.
ik kan me niet herinneren dat ik ziek ben geweest, zodat ik thuis moest blijven.
dus het zal allemaal wel meevallen.
oh ja, ongeveer 5 bananen in een jaar eet ik, doe ik ook eens gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en nee.Fruit is niet speciaal gezond,maar het is wel beter
om het toch te eten. maar echt ongezond is het niet. harriet

Toegevoegd na 3 minuten:
maar probeer dan eventueel vruchtensap! lust geen fruit? waarom niet? eet het dan toch maar. harriet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit. Ik lust wel fruit maar ik heb er nooit trek in. Heb het na mijn eerste zwangerschap gekregen. hiervoor at ik best veel fruit. Als ik nu aan een appel denk dan is het net alsof ik een hap papier in mijn mond heb en dat moet kauwen. Dus ja dan is de trek er ook niet echt. Plus het feit dat het fruit de laatste jaren kwalitatief erg slecht is geworden. Vaak droog en smaakloos. Ik eet nu alleen mijn groente en heeeeel soms een sinasappel. Als je gevarieerd eet moet het goed komen denk ik. Mijn man die blenderd tegenwoordig fruit met melk en dat schijnt helemaal geweldig te zijn. Ik kan het niet over mijn lippen krijgen. Heel raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik volg hierin zelf zowat de macrobiotiek (is niet gelijk aan vegetarier!); waaronder gezegd wordt te eten naar gelang het seizoen EN de omgeving waar je bent; in de winter geen fruit (weinig fruit op natuurlijke manier te vinden in onze contreien).
en ik heb zelf enkele jaren in woestijngebieden doorgebracht en daar wegens omstandigheden zelden of nooit verse groenten/fruit kunnen eten... het voelde ook gewoon niet "nodig"
verder; in groente zit ook een grote diversiteit aan voedingsstoffen
en als ik dat zeggen mag; luister naar je lichaam; geen zin hebben is OK. het lichaam is vaak wijzer dan onze "verlangens"<>"lusten van voedingsstoffen".
smakelijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met die 55 jarige vrouw die geen fruit eet. Ik wordt dit jaar 60, en fruit is ook niet mijn favoriete tussendoortje, hooguit een banaan. En...... ik ben eigenlijk nooit ziek. Vitamines krijg je n.l. altijd binnen als je maar gevarieerd eet.