Ik heb al 2 maanden last van ademhaling en onrust. Waarom?

Ik heb al 2 maanden last van mijn ademhaling. Dit begon met onrustigheid, ik was onrustig en vaak in stress situaties. Ook heb ik 5 jaar intense pijn in mijn rug en schouder, hier ben ik wekelijks mee bezig om dat te verbeteren al 5 jaar, maar geen succes.de pijn is al een paar jaar zo erg dat ik niet lang kan zitten op een bank of stoel. Ik heb hier veel stress door omdat het vaak voorkomt dat ik pijn heb en iets niet kan doen. Maar in rust en geen pijn ben ik er totaal niet mee bezig.
Ik vertel dit compleet omdat het misschien toch iets met mijn probleem te maken heeft.
2maanden geleden nam ik 3Weken lang omega3 om mijn spieren te versterken, ik had in die maand heel erg last van hyperventileren en onrust, ik ben allergisch voor vis(ik wist niet dat het visolie was). Nu 6 welen verder zonder visolie te nemen en eigenlijk maak ik me nergens druk om, heb ik nog steeds klachten, constant eigenlijk. Ik heb een soort druk op mn borst en ik wil vaak diep ademhalen, dit wordt erger als er andere mensen zijn (zelfs mn eigen ouders, wie dan ook) ik wordt onrustig en mn ademhaling verslechterd. Ik voel me ook vaak opgeblazen en soms misselijk. Ik heb geen pijn ergens of wat dan ook. Mn ademhaling is ook soms trillend alsof ik gespannen ben, maar ik heb geen idee waarom. Ik maak me alleen druk om mn ademhaling, maar ik heb dit zelfs als ik op de pc zit in rust en afgeleid, zelfs dan moet ik vaak diep ademen wat me vaak niet lukt. Ik heb geen idee wat er is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik lees het in je verhaal niet terug, ben je bij de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja meerdere keren, had vitamine d tekort en hij denkt dat het door mn spierpijn komt dat ik door pijn niet goed kan ademen, wat niet zo is.

Antwoorden (1)

Je beschrijving doet mij denken aan hyperventilatie.Dat gaat soms ongemerkt en soms heftig. Je beschrijft stress-situaties. Probeer in te ademen via de neus en neuriënd uit te ademen als je een aanval voelt opkomen.
Het is wijs om je huisarts de diagnose te laten stellen en daarbij een behandelplan samen met jou te maken.