Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je van een fobie af?

Heeft er iemand tips of manieren om zelf van een fobie af te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
803

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Da's heel moeilijk, lijkt me. Een fobie is de baas over jou. Als je sterk genoeg zou zijn om die te overwinnen zou je dat al achter de rug hebben.

Er zijn goede zelfhulpboeken, misschien dat je daar de tips uit kan halen. Maar ik denk dat je beter even wat hulp kunt zoeken. Des te eerder beheerst dat dan je leven niet meer ben je er hopenlijk vanaf.

http://www.omero.nl/boeken/u/i/t/uit-de-ban-van-je-fobie-zelfhulpboek-om-fobien-te-overwinnen/
en als je met google kijkt, staat hij ook op Marktplaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jezelf er heel vaak mee confronteren,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er mee geconfronteerd word je er overheen te zetten, het gewoon te doen want als je je er eenmaal er overheen hebt gezet zul je heel blij zijn en trots op je zelf zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt het om een paar keer achter elkaar tegen mezelf te zeggen dat het allemaal in mijn hoofd zit en er niks aan de hand is.

Natuurlijk weet je dit wel, maar het echt even tegen mezelf zeggen, maakt me altijd relaxter en geeft het gevoel de controle te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga mediteren,en eventueel naar een hypnotherapeut als het te moeilijk voor je wordt,het zelf op te lossen. je kunt je er ook vaak mee confronteren,en steeds een beetje meer van je fobie afkomen en zien dat dat echt niet zo erg is,dan het lijkt,succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding