Hoeveel alcohol mag je innemen met antipsychotica?

Ik gebruik 1 gram Risperdal per dag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

Het is niet verstandig om alcohol te drinken icm risperdal. Voor meer info zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefst géén alcohol, want dat is een slechte combinatie met je medicatie, daarnaast kan alcoholgebruik je stabiliteit verstoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was bij mij juist de 1 milligram risperdal, die mij duizelig en suf maakte, ik zakte door mijn knieen en kreeg hartkloppingen, en viel spontaan bijna in slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ik me voorstellen, vrijwel alle antipsychotische middelen hebben smerige bijwerkingen helaas :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pest is wel: alcoholgebruik is een keuze, medicijngebruik niet, dus zou je medicijnen voorrang moeten geven, dan maar geen alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, na die eerste pil risperdal van 1 milligram, stopte ik er gelijk mee.
Ze hadden de medicijnen bij me opgedrongen, terwijl ik al wist dat ik compleet anders reageer op medicijnen, en ik had ze dat ook vertelt, maar ze bleven maar doorzeuren, probeer het nou, en om van het gezeur af te zijn heb ik maar o.k gezegt.
De eerste paar keer hielden ze niet in de gaten of ik ze wel pakte, dus gooide ik ze in een la op mijn kamer.
Maar op een gegeven moment bleef de begeleider er bij staan tot ik hem gepakt had, en toen ging het dus mis.
Toen ben ik naar een begeleider gegaan die nog enigszins naar de bewoners luisterde, en het tegen verteld, en die heeft er voor gezorgt dat ik ze niet meer hoefde in te nemen.
Ik had eigenlijk ook helemaal geen medicijnen nodig.
Maar ja, dat maakt een psygoloog er van, als je over spiritualiteit of boven natuurlijke dingen gaat praten, wat voor mij de normaalste zaak van de wereld is.
2glazen (eenheden) 3x per week moet kunnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht er wel aan wat, als het strorum 70 % is, dat raad ik toch erg af ;-)
Wat bedoel je met (eenheden) ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om gezeur te voorkomen noem ik maar 'eenheid' 1glas bier is +/- hetzelfde als een borrel glaasje jenever zelfde als een half borrel glaasje strorum.. Dus geen 2 bier glazen strorum a 70% :)
Om te beginnen: ik denk dat je een foutje maakt. 1 gram per dag is geen normale dosering, ik denk dat je 1 mg bedoelt.

En dan het antwoord op je vraag:
Het is niet verstandig om antipsychotica en alcohol te combineren. Ik neem aan dat je een bijsluiter hebt gekregen. Als je die leest, zul je waarschijnlijk ook wel iets tegenkomen over alcoholgebruik.

Eén van de bijwerkingen van risperidon is slaperigheid en sedatie (verminderd bewustzijn). Die bijwerking wordt versterkt door gelijktijdig gebruik van alcohol. Wees je daar van bewust als je toch alcohol gaat drinken!