Kun je een bril gewoon nabestellen?

Ik heb vorig jaar een nieuwe bril gekocht, ogen zijn toen opnieuw doorgemeten etc. Nu ben ik mijn bril kwijt. Kan ik die winkel bellen en dezelfde bril opnieuw bijbestellen? Of moet ik er weer naartoe en mijn ogen opnieuw laten meten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal meten ze even snel je ogen na, of het nog steeds hetzelfde is. Dit duurt slechts 2 minuutjes.
Mocht het anders lijken, dan gaan ze een uitgebreide test doen.
Als de sterkte nog steeds hetzelfde is, kun je zo een nieuwe bril uitzoeken en die bestellen ze voor je.

Toegevoegd na 41 seconden:
Die kleine controle doen ze altijd voordat je een nieuwe bril krijgt, je weet maar nooit wat er veranderd is in een jaar tijd aan je ogen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een goede opticien meet je ogen even, maar als er niks veranderd is, kan je die bril gewoon nabestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te kijken of er iets veranderd is, moet je dus toch even langs de opticien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, om te kijken of er iets veranderd is moet je bij de opticien langs, maar je moet daar toch naartoe om die bril te bestellen. Dat doen ze niet via de telefoon.
Ik zou zekerheidshalve toch even bij de opticien langsgaan. In een jaar kan veel gebeuren. Zonde indien je net iets verkeerde glazen zou krijgen...!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de eerdere goede antwoorden zijn er nog twee redenen om toch naar de opticiën te gaan.
Ten eerste hebben ze misschien nog iets betere glazen, dunner bijvoorbeeld waardoor je bril minder weegt.
Ten tweede om een montuur te kopen dat net weer iets moderner is.