Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het beste sieraden reinigen?

Ik wil mijn oorbellen schoonmaken. Als je knopjes draagt wordt de achterkant een beetje vies. Hoe kan ik dit het beste schoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt van het materiaal af. Voor zilveren knopjes kun je een badje kopen bij de juwelier. Hetzelfde geldt voor gouden knopjes.
Andere materialen krijg je over het algemeen makkelijk schoon met een beetje gewone handzeep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een nachtje in de cola of 7Up,reinigen met tandpasta en tandenborstel dit zijn enkele eenvoudige middelen:


Sta je in de badkamer en is je tandpasta op? Geen nood, het kan ook met shampoo. Neem wat kokend water en doe er een scheutje shampoo in. Laat je sieraad daarin ongeveer een half uurtje weken, schrob voorzichtig met een zachte tandenborstel en spoel grondig schoon met koud water. Laat nadien je juweel uit lekken op een stuk keukenpapier of een handdoek.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Stop ze in de vaatwasser
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet handig, dan verdwijnen ze dus in het afvoerputje..
Kimath
12 jaar geleden
dat kleine spul in de vaatwasser? dat wil dus niet...
Zilveren oorknopjes reinig ik regelmatig met zachte zeep en ik leg ze daarna in een middel om zilver te reinigen. Afspoelen met water.
Voordat ik de oorknopjes ga dragen reinig ik het stekertje met wat alcohol en mijn oorlellen ook. Ik heb op die manier weinig last van irritatie en de oorknopjes worden niet zo snel vies.
(Lees meer...)
Steenuiltje
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding