Hoe kun je het beste sieraden reinigen?

Ik wil mijn oorbellen schoonmaken. Als je knopjes draagt wordt de achterkant een beetje vies. Hoe kan ik dit het beste schoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Dat hangt van het materiaal af. Voor zilveren knopjes kun je een badje kopen bij de juwelier. Hetzelfde geldt voor gouden knopjes.
Andere materialen krijg je over het algemeen makkelijk schoon met een beetje gewone handzeep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een nachtje in de cola of 7Up,reinigen met tandpasta en tandenborstel dit zijn enkele eenvoudige middelen:

Sta je in de badkamer en is je tandpasta op? Geen nood, het kan ook met shampoo. Neem wat kokend water en doe er een scheutje shampoo in. Laat je sieraad daarin ongeveer een half uurtje weken, schrob voorzichtig met een zachte tandenborstel en spoel grondig schoon met koud water. Laat nadien je juweel uit lekken op een stuk keukenpapier of een handdoek.
fremar
12 jaar geleden
Stop ze in de vaatwasser
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet handig, dan verdwijnen ze dus in het afvoerputje..
Kimath
12 jaar geleden
dat kleine spul in de vaatwasser? dat wil dus niet...
Zilveren oorknopjes reinig ik regelmatig met zachte zeep en ik leg ze daarna in een middel om zilver te reinigen. Afspoelen met water.
Voordat ik de oorknopjes ga dragen reinig ik het stekertje met wat alcohol en mijn oorlellen ook. Ik heb op die manier weinig last van irritatie en de oorknopjes worden niet zo snel vies.
Steenuiltje