wat moet ik verwachten van mijn eerste gynaecologisch onderzoek?

Hay, Ik ben een meisje van 15
& moet nu beginnen met drie maand de pil te nemen.
daarna moet ik op gynaecologisch onderzoek, wat gaat de gynaecoloog juist doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zelf toen ik aan de pil ging geen onderzoek gehad, daarna wel.

Ik denk dat ze met een eendenbek je van binnen even gaan bekijken, of alles zit zoals het hoort.

Als je je ontspant zul je er het minst van voelen, pijn doet het niet, maar leuk is anders.

Vraag vooral van te voren of ze die eendenbek ff op temperatuur brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je beter aan je arts vragen. Meestal
Stelt zo'n eerste onderzoek niet veel voor tenzij er iets mis is. Probeer je vooral te ontspannen dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga hieronder maar eens een kijkje nemen op de videobeelden tezien wat er gebeurd