Mag je met acné crème in de zon?

Ik smeer `s avonds Acid a Vite op, maar de verpakking zegt dat je er niet mee in de zon mag komen. Geld dat dan ook al de crème al meer dan 14 uur op de huid zit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt aan het product dat je gebruikt, de cremes die vitamine A bevatten kun je het beste niet gebruiken als je van plan bent de zon in te gaan, door het gebruik van vitamine A cremes, wordt de huid gevoeliger voor de zon, waar je dan op latere leeftijd nog steeds last van kunt hebben. De creme die jij gebruikt bevat ook vitamine A zuur, waardoor deze niet gebruikt wenst te worden in de zon.
Ieder huidtype dient 's ochtends en 's avonds gereinigd te worden, dat is zeker belangrijk bij een acnehuid. Maak je huid dus 's ochtends schoon met een milde reiniging en gebruik een hoge factor anti-zonnebrand.