Hoe kan het dat , wanneer je een aft op de tong hebt, de pijn doortrekt naar je tanden en oor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom naar tanden en oor en niet naar mijn wangen bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe ontstaat die uitstraling?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de zenuwen in je wangen minder gevoelig zijn dan de andere zenuwen volgens de bron die ik toevoeg bij mijn antwoord worden er zenuwen door de hersenen door elkaar gehaald.
Dat ligt aan de plek waar de aft zit. De belangrijkste zenuwen in je gezicht is de drielingzenuw. Een van de takken gaat naar je kaken, een gaat richting oog/neus en de laatste naar je voorhoofd/wenkbrauwen.

Wanneer je een wond in je mond hebt, dan wordt de zenuw in je kaak/mond geprikkeld en daardoor voel je ook pijn in je tanden en gaat zelfs door tot aan je oor.