ik vermoed dat mijn oppas borderline heeft, mocht dit zo zijn kan dit consequenties hebben voor mijn kinderen? Ze past op op het moment dat ze slapen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar baseer je je vermoedens op? Je bent geen psycholoog neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij goed dit met haar te bespreken. Borderline kun je als leek niet zo maar vaststellen, ondanks informatie op internet e. D.
Veiligheid voor je kind gaat voor alles, maak je zorgen bespreekbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn beste vriendin heeft borderline en voed haar eigen 3 kinderen prima op. Niet elke borderliner is hetzelfde.

Antwoorden (2)

Ik heb zelf ook borderline, maar bij mij uit het zich in sterkere emoties. Bij wijze van: Ik heb zin in een fietstochtje maar het regent, normaal baal je dan, ik kan opeens overstuur raken. Maar als je dan een knuffel geeft kan ik opeens weer helemaal blij zijn. ( dit is wel een extreem voorbeeld hoor. ) Ik ken zon pak weg 15 mensen die het hebben. Zij zijn echt niet anders dan 'normale' mensen alleen misschien eerder gekwetst. Maar aan de andere kant zijn ze juist heel erg zorgzaam. Maar als je er over twijfelt, ga met hem/haar praten na het oppassen. Maar echt je hoeft niet bezorgd te zijn. Je loopt niet meer risico dan als je iemand laat oppassen die het niet heeft.

Daarnaast als je echt zo gaat nadenken is niemand meer te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi omschreven, +
Je vermoedt dat je oppas borderline heeft. Dat betekent dat je daar nog niet over hebt kunnen/willen praten. Probeer een gelegenheid te vinden dat eens te doen en te horen hoe je oppas hier zelf tegen aan kijkt. Borderline is een erg ruim begrip, en kan zich op hele verschillende manieren uiten. Probeer samen uit te vinden wat er precies aan de hand is, misschien is het borderline, misschien iets anders wat er op lijkt. Het is belangrijk dat je oppas zelf aangeeft wat er precies speelt en of zij zelf verwacht dat dat op bepaalde momenten problemen kan geven en hoe daar dan mee om te gaan. Voor jou is het belangrijk het (vermoeden) bespreekbaar te maken en jou de zekerheid te geven dat je weet dat je kinderen in goede handen zijn.