mijn vagina stinkt heel erg egt heel erg je ruikt het ook door me slipje en me broek heen en het is egt heel vies wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
164.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of anderen het ruiken dat zeggen ze niet zo 1 2 3 ..:P ja heb ook jeuk en word er egt ziek van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel wassen maar niet met zeep...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al het bovenstaande...en weet je zeker dat je geen tampon hebt laten zitten ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ apocalypse10 nee.... jij zit met hele andere rottigheid :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je leuter kun je ook Candida krijgen hoor. Daar krijg je dan een zalfje voor.

Antwoorden (24)

Even naar de huisarts. Misschien heb je last van een (schimmel)infectie. Niets om je voor te schamen, is wel heel irritant.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk voor meer info op: http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=thema.tonen&thema=2&subthema=16&info=285
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt waarschijnlijk een (schimmel)infectie te pakken.
dat gaat niet vanzelf over, je moet echt even naar de huisarts.
die zal niet opkijken van je klacht.
met een receptje ben je er tegen opgewassen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er zijn ook schimmelinfecties die niet vanzelf overgaan, kan ik je vertellen. Althans, niet tijdens je leven.
ga eens naar de dokter & als de dokter zegt dat er niets ernstig aan de hand is, ga dan eens naar de apotheker voor vrouwen-zeep, Is speciaal voor je vagina proper te houden en geur vrij.
wat je vooral NIET moet doen is je vagina heel veel wassen met zeep, of er parfum op spuiten want dan gaat de zuurtegraad omhoog en gaat je vagina NOG harder stinken. Wat je wel kan doen is je vagina wassen met lauw water. gebruik wel geen washandje dat is ook niet goed voor je vagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen, of als je inderdaad een schimmel heb, naar de dokter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet sowieso even naar de dokter gaan, maar je kan ondertussen voor jezelf een test doen ... misschien krijg je dan een idee wat je mankeert en wat je eventueel te horen zult krijgen bij de huisarts.
Doe daarom even de test op deze site: http://www.gezondheidsplein.nl/symptomenchecker/321/onaangenaam-ruikende-afscheiding.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter, zeker als je ook jeuk hebt. Als je een schimmel hebt, is het waarschijnlijk Candida (zo heet die schimmel, wat een prachtige naam, he?). Het is een heel algemeen vrouwenkwaaltje.

Daar krijg je dan een kuurtje voor wat bestaat uit een paar pillen die je moet inbrengen. Met 3 dagen ben je er van af.

Ga vooral niet in de weer met vaginaaldouches en dat soort troep, daar wordt het niet beter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst naar de dokter. Die kijkt na of het een schimmel is of niet.

Ten tweede, was je vagina regelmatig (lees: elke dag) met water. Elke 2-3 dagen met een Ph neutrale zeep voor de schaamstreek. Speciale zeep hiervoor, is overal te vinden. Lactacid is hier een voorbeeld van. Niet inwendig gebruiken. Daar gaat de Ph waarde van je vagina mee omzeep. (Of toch als je dat meer dan eens in de week doet)

Ten derde, elke dag een schone onderbroek aan.
Vaginale douches zijn goed tijdens de menstruatie. Maar vaginale douches, met water alleen. Geen zeep.

Ten laatste, een betere hygiëne over het algemeen houden. Na seks ook jezelf wassen. En, na seks altijd eerst gaan plassen. Zo verwijder je bacteriën die tijdens de seks in je urineblaas kruipen. Houdt blaasontstekingen weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, een schimmeltje is heel makkelijk te behandelen.
De dokter geeft je w.s. voor 1 dag een zetpil die je voor de nacht diep in je vagina moet inbrengen. Als het goed is kan je er na 1 behandeling vanaf zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal Dermacure creme bij bijvoorbeeld de Etos (is precies hetzelfde als de vaginale creme, maar zonder het genante bezoek bij de huisarts). Een aantal dagen goed smeren. Mocht het dan nog niet over zijn, toch even naar de huisarts gaan.
Voor de rest, niet met zeep wassen, alleen met water, ook niet met Lactacyd, geen strakke broeken dragen, geen inlegkruisjes, maandverband of tampons, geen strings, maar katoenen onderbroeken of boxershorts.
Als je onlangs een antibioticakuur hebt gehad kan het daar ook aan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel eens last van gehad...de zuurgraad was niet in orde en de huisarts gaf me een goede tip.Een tampon met rechtsdraaiende yoghurt inbrengen.Ik moest lachen,maar het hielp wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me beter dat de huisarts eerst een diagnose stelt voordat je gaat experimenteren met huismiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag me af, wat er zou zijn gebeurd, als je per ongeluk linksdraaiende yoghurt had gepakt...??
Wil je die vraag eens stellen aan je huisarts ?? haha...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, dit herstelt de zuurgraad.
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus het kan maar zo zijn dat dit er al tussen staat...

Ik denk dat het de PH waarde is van je vagina. Doordat je veel en vaak met zeep wast, was je goede bacterie weg en kunnen de niet zo goede bacterien hun gang gaan. Deze zorgen voor jeuk en stank. Wat helpt is je niet meer zo vaak met zeep te wassen en misschien kan je een vaginale douche gebruiken om het zo snel mogelijk weer in de juiste waardes te krijgen. Wel wassen, maar niet met zeep voorlopig. Je zal zien dat de stank en jeuk minder worden. Mocht het na een aantal weken nog niet over zijn, dan zou ik naar de dokter gaan omdat je dan ws een schimmelinfectie hebt en die is ook makkelijk te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hygiëne is heel belangrijk, maar het gebruik van zeep wordt juist sterk afgeraden. Door zeep te gebruiken bij het wassen van de vulva en vagina zorg je ervoor dat de zuurgraad van je vagina vermindert. Als het milieu van je vagina minder zuur wordt, kunnen schadelijke bacteriën er juist makkelijker in overleven. Door het gebruik van zeep zorg je er dus voor dat je juist sneller een vaginale infectie krijgt. Was je van onderen dus alleen met lauw warm water en droog goed af, waarbij je niet te ruw moet wrijven.
Het gebruik van inlegkruisjes zorgt ervoor dat het van onderen erg gaat broeien, hierdoor ontstaat een ideaal klimaat voor bacteriën. Gebruik dus niet te vaak inlegkruisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je s,morgens gaat douchen en s,avonds voordat je naar bed gaat je ook jezelf goed wast (geen zeep er in)
dan is de grootste klacht verholpen.
Ook hygiene betrachten voor en na het hebben van sex.
Dan rest je alleen nog even naar de huisarts te gaan om
e.e.a. uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je zeker dat er geen tampon meer inzit?Je kan bijvoorbeeld een nieuwe ingebracht hebben en door verstrooidheid de oude vergeten uit te halen.Ik heb dat zelf eens beleefd gedurende een vakantie in het zuiden.Als je altijd in het water bent ruik je niets maar eens in de auto lijkt het alsof je aan het rotten bent.
Ga naar een dokter en laat hem eens kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter had hetzelfde ,en zij had een afgestorven vleesboom. Informeer bij de gynaecoloog
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel eerst laten controleren en uiteraard zowiezo al, zoals reeds diverse malen opgemerkt, een goede hygiene De heren hebben de naam maar sommige dames laten het in dit opzicht ook behoorlijk afweten! Is alles medisch in orde en zijn de klachten met goede hygiene nog niet (geheel) over dan is EN DIT IS GEEN GRAP!!! wat cola "inbrengen" ( natuurlijk geen hele fles) vaak een probaat middel Gewoon even laten "inwerken" terwijl je intussen"wat leuks met jezelf doet" Daarna met lauw water schoon spoelen Regelmatig herhalen Heel vaak verdwijnt dan de nare lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoelang loop je met deze klacht rond? soms kan het van inlegkruisjes komen
ik raad ook aan om je arts te bezoeken
het lijkt mij onschuldig(dus het is niet iets ergs)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vervelend voor je. Genant, als het zo te ruiken is.
Maar wel goed dat je er iets aan gaat doen, want dit kan niet aanhouden natuurlijk.
De huisarts vertelt je zo wat het is. Misschien een beetje eng om dat aan je huisarts te vertellen en te laten zien, maar die man/vrouw ziet dat dagelijks. Dus ga maar gauw. En dan ben je er weer snel vanaf met wat medicatie.

Misschien moet je overgaan op 100% katoenen ondergoed. Kunststof kan soms irriteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik nog niet tussen de antwoorden heb zien staan, is dat er misschien een scheurtje binnenin je vagina zit , waardoor materiaal uit de endeldarm in de vagina terecht kan komen.
Is vrij zeldzaam maar een bezoek aan de arts is dan absoluut nodig, darmbacterien moeten niet in de schede komen!
Als dit inderdaad de oorzaak is, helpen zalfjes, cola ,
pH stabiliserende zeep etc niet en ook antibiotica heeft dan pas zin als het euvel verholpen is.
Pak wel door, deze situatie moet snel veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de apotheker en koop een 'mini-douche' waarmee je jouw vagina dagelijks met zuiver water kan spoelen. Er zijn ook producten in de handel om bij het water te doen maar niet iedereen reageert daar hetzelfde op. Bij sommige vrouw geeft dat product nog meer irritatie.

Bij de dokter langs gaan voor een onderzoekje kan ook geen kwaad. Er zijn wellicht medicijnen die het euvel al dan niet tijdelijk onderdrukken.

Draag in afwachting een inlegkruisje en ververs het desnoods ieder uur. Maar spoel vooral elke dag die vagina zodat het van binnen tenminste schoon is om de dag mee te beginnen.

Wees blij want het fenomeen verdwijnt ook van zodra je minder gestresseerd door het leven gaat. Het is dus niet zo dat je hier nu je hele leven hoeft mee 'opgeschept' zitten dus.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik vagisil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scheer het haar er eens af bij je vagina helpt al heel veel en elke dag andere onder broek aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder seks en meer de waterstraal erop en erin...……..