Wanneer spreek je over misvormingen van urineweg- en geslachtsorganen?

Het is wel een raar onderwerp, ben vrouw.

Alles hangt uit mijn vagina, er is nooit naar gekeken!
Maar weet zeker dat ik het al als klein kind had.

Kun je er wat aan doen, vaak slecht schoon te houden, gevoelig. Uitslag langs de randen.
Niet omdat ik het niet mooi vind maar omdat het heel lastig is...

Kan eventueel een gecensureerde foto plaatsen, maar weet niet of die onder gevoelig plaatjes vallen..

Toegevoegd na 57 seconden:
Heb wel gezien dat er correcties bestaan. maar word alleen vergoed als je spreekt van misvormingen aan de urine weg en geslachtorganen

Toegevoegd na 1 uur:
Hoop dat de plaatjes niet als aanstootgevend worden gezien.

Het grootste probleem is dat je na de wc gang vaak papier blijft hangen.

De rode plekjes lopen tot bijna heel de bilnaad..

Sorry voor de rare vraag..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De foto die je plaatst, ziet er voor mij redelijk normaal uit.
Mensen lijken nauwelijks te weten dat (vaak) de buitenste 'grote' schaamlippen veel kleiner zijn dan de binnenste, die vaak inderdaad als gefrommelde stukjes daar 'hangen'.
Voor zover ik kan zien, hangt het dus niet 'uit' je vagina, maar zijn het je schaamlippen, die daar horen te zitten.
Als er iets uit je vagina hangt, zou het een prolaps kunnen zijn, maar dat ziet er heel anders uit.
Desondanks hoor je geen last te hebben van uitslag en dergelijke.
Afvegen met wc-papier kan lastig zijn - de boel hoort wat vochtig te zijn, de schaamlippen zijn bekleed met slijmvliezen. Veeg je dat te veel af, dan wordt het droog en geïrriteerd en zal papier juist blijven plakken. Misschien dat je moet proberen te deppen (niet vegen dus) en eventueel een beetje invetten met vaseline.
Elke ochtend/avond wassen met lauw water moet genoeg zijn om de boel schoon te houden - zeep irriteert.
Uitslag kan komen door teveel vegen, door gebruik van zeep, door smeren met zalfjes die geparfumeerd zijn, door een reactie op wasmiddel waarmee je je ondergoed wast, door het dragen van slecht ventilerend ondergoed (nylon en dergelijke) of continu gebruik van inlegkruisjes.

Simpel advies: ga naar je huisarts. Laat die bekijken of er iets mis is, en je een advies geven wat betreft de uitslag.
Misschien is er sprake van een schimmelinfectie waartegen iets te doen is, misschien zijn er andere zinnige adviezen, of is er een crème die jeuk/pijn kan verzachten.
Als er echt iets is dat gecorrigeerd zou moeten/kunnen worden, kan je huisarts je daar ook over adviseren. Maar vermoedelijk is dat niet nodig als je op andere manieren van die uitslag af kunt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je dat nog niet gedaan hebt, ga dan alsjeblieft zo spoedig mogelijk naar je huisarts en laat die gewoon eens kijken wat er aan de hand is. Heus, als je afwijkingen hebt die beperkend zijn voor je dagelijkse functioneren dan stuurt je huisarts je door naar een gynaecoloog of uroloog ter beoordeling of er iets aan gedaan kan of moet worden. Gezien je beschrijving is er een goede kans dat je ziektekostenverzekering dergelijke ingrepen vergoedt. maar ga eerst en vooral naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed! Wat kan er erger zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd denk ik dat het inderdaad erger kan zijn. Grote schaamlippen kunnen zeker een lastig probleem zijn met belemmeringen maar nogmaals, maak er geen probleem van om het gewoon met je huisarts te bespreken.
Goed dat je morgen naar de huisarts gaat! Echt waar, huisartsen zien dagelijks zoveel vagina's, penissen en anussen dat ze ècht niet van jouw vraag zullen schrikken. Ook al snap ik best dat je het eng vindt hoor!
Misschien is er niks vreemds met jouw vagina aan de hand. Op de afbeelding zie je bijvoorbeeld een heel normale vagina. Door beelden die we zien in porno enzo krijgen we soms het idee dat iedereen er zo uit hoort te zien. Die wereld is niet de echte wereld!
Maar als er wel iets aan de hand is, is het juist goed om er zo snel mogelijk naar te laten kijken. Hopelijk kan er dan ook snel iets aan gedaan worden!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZD maakt zich geen zorgen over het feit dat er 'dingen uithangen' dat is de normaalste zaak van de wereld.
Ze heeft er alleen lichamelijk nogal last van, en dat zou niet, of niet in ernstige mate, het geval moeten zijn.
Dus toch maar even met de 'billen' bloot bij de HA, al is het maar om gerustgesteld te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net naar je foto's gekeken, en ik denk echt dat er niets ernstigs aan de hand is. Het zijn gewoon je schaamlippen die zichtbaar zijn aan de buitenkant. Kijk maar eens op google bij afbeeldingen van schaamlippen of vagina's.
Wel denk ik dat er iets gedaan moet worden aan de rode vlekjes. Misschien is het een schimmelinfectie ofzo. Daar kan de huisarts iets voor voorschrijven. Als die klachten verdwenen zijn blijven er gewoon normale schaamlippen over. Denk ik echt! Maar vraag morgen je huisarts maar. Hij of zij kan je vast geruststellen. Gewoon doen hoor; je zult je heel opgelucht voelen na dat bezoekje!!