Nummer 2 - wat is hier van waar?

http://www.youtube.com/watch?v=dCDEg7E6VzY&feature=channel_video_title

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik geloof er niks van. Met het uitknijpen van puisten kunnen inderdaad infecties ontstaan, vooral als je het niet juist doet. Als je verkeerd knijpt kun je de vuile stoffen naar binnen duwen in plaats van naar buiten, waardoor je infecties en ontstekingen kunt krijgen. Dat die infecties naar de hersenen stijgen en je er dood bij neervalt lijkt me erg overdreven! Maar goed, tegenwoordig kun je schijnbaar overal dood aan gaan dus je weet nooit, maar erg waarschijnlijk zou ik het niet achten..

Lekker onderwerp trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een puist, zeker in het neus lipgebied uitknijpen kan wel gevaarlijk zijn. De kans is dat hierbij dat een dieper gelegen holte (= sinus cavernosus) verstopt raakt en een trombose ontstaat. Dit is een levensgevaarlijke situatie.

Van een echte flinke puist kun je beter afblijven.
Om er wat sneller van af te komen kun je weinig doen. Goed schoonhouden met desinfecterende zeep.
Heb je echt veel last van puistjes of acne ga dan regelmatig naar de schoonheidsspecialiste om je huid te reinigen.

Sowieso kun je van teveel knijpen ook littekens krijgen die je hele leven zichtbaar zijn.