Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat droge huid zich alleen maar voordoet in je gezicht, aan je ellebogen en op je scheenbenen? nooit een droge buik, rug of kuiten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
421

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Roadrunner vat het mooi samen. Er zit minder vet onder de huid, bepaalde plekken zijn erger blootgesteld aan de kou, en de huid is er dunner.

Verder ook, zijn de plekken die je opnoemt, de plekken die het meest vergeten worden, in de huidverzorging (niet het gezicht, maar dat staat dan weer extreem in de kou/wind etc). Niemand denkt, voor hij de deur uitgaat: Oei, ik ben mijn ellebogen vergeten in te smeren! ;)
Maar als je dat wel doet, dan zul je merken dat die plekken ook soepeler worden hoor!

Ik heb elke winter droge hielen. Dat komt omdat ik zomer/winter op blote voeten rondloop in huis. Maar als ik ze elke dag een keer insmeer, heb ik dat probleem niet meer :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De delen van het lichaam die jij noemt zijn erg dunne stukken huid, weinig vet er onder en je gezicht... tja, die is meestal niet beschermd door een stukkie stof zoals de rest en staat dus meer bloot aan de elementen (wind/kou/vocht).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding