Hoe hoog is de boete voor het wegrijden voor politie op de scooter?

Ik zag filmpjes voorbijkomen van mensen die om een of andere reden na 21:00 nog buiten waren. Op die filmpjes zag je ook mensen wegrijden op scooters. Hoe hoog is de boete voor het ontlopen van de politie op de scooter?

6.5K

Antwoorden (1)

De boete is 95 Euro voor het negeren van de avondklok. Voor dit bedrag krijg je geen aantekening bij de rijksoverheid op je 'strafblad'. Het niet opvolgen van een bevel van de politie kost echter € 390,-. Een grensoverschrijdende misdaad (bijvoorbeeld roekeloos rijgedrag) of een misdaad die niet in een categorie past, gaat ter beoordeling naar een officier van justitie.