Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb last van het niet kunnen plassen in een vliegtuig. Heeft iemand een oplossing?

Normaal heb ik er geen last van maar in een vliegtuig met die dunnen wandjes lukt het niet om te plassen. Weet iemand of daar wat voor is? oefeningen of medicijnen. Ik heb totaal geen vliegangst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het kraantje laten lopen kan helpen. Denken aan enorme watervallen en spetterende fonteinen...

Heel vervelend als het niet lukt,maar als je echt nodig moet en het niet kan ophouden, dan zal het wel moeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed bedenken dat die angst irreeël is. In het vliegtuig zijn zoveel andere geluiden (vooral het brommen van de motoren) dat niemand het hoort wat jij op het toilet doet. Hoe dun die wandjes dan ook mogen zijn. Ik heb in een vliegtuig wel eens om het hoekje staan wachten tot een hokje vrij kwam, maar echt niets gehoord. Pas als je de deur open ziet gaan weet je dat die persoon gereed is. Terwijl ik hier in huis het wel kan horen als de buren naar de wc gaan.....
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Je bent niet de enige met die angst, het is een bekende angst en het heet paruresis. De angst om te plassen in nabijheid van anderen. ( dus ook als bijv. anderen het kunnen horen ).
Heb je het ook in een openbaar toilet?

De beste behandeling vermoeden ze, bij zulke fobiën is stapsgewijze blootstelling. Het is natuurlijk lastig te oefenen in een vliegtuig maar misschien kan je wat vaker naar een openbaar toilet gaan en eerst daar oefenen.

Voor meer info zie de website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik ook altijd op openbare wc's. Weet je wat ik altijd doe? 2 dingen.

Ik leg altijd een beetje wc papier in de pot verspreid zodat je de straal niet hoort kletteren in de pot.

En ik doe mijn vingers in mijn oren zodat ik de andere mensen niet hoor.

Een beetje scheef op de wc zitten helpt ook wel iets dan krijg je dat bekende vrouwenplasgeluidje, je weet wel dat open de sluizen psjjjsjsjjsj geluid niet zo erg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding