Wat kun je doen tegen het patella femoraal pijnsyndroom?

Ik heb zoals waarschijnlijk vele anderen het patella femoraal pijnsyndroom in beide knieën en hiervoor bij verschillende artsen geweest.
Telkens kreeg ik het antwoord dat ze er niks tegen konden doen en het vanzelf weg zou gaan ik ben nu al meer dan 5 jaar verder en de pijn wordt alleen maar erger, heeft iemand dit ook zo ja enig idee hoe dit op te lossen valt of zodat je het redelijk kunt verdragen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als zelfs artsen na onderzoek er niets tegen kunnen doen, is de kans klein dat iemand die je niet kent je een goed advies kan geven.

Volgens Wikipedia kan bij afwezigheid van kraakbeenschade pijn worden behandeld met een combinatie van rust, ijs, compressie, elevatie. Daarnaast kan ontstekingsremmende medicatie en fysiotherapie helpen.
Het fysiotherapieprogramma zou de nadruk moeten leggen op versterking en flexibiliteit van de heup- en dijspieren. Je zou dus een fysiotherapeut kunnen raadplegen die ervaring heeft met de behandeling van het pijnsyndroom, zoals deze:
https://www.fysio-specialist.nl/patellofemoraal-pijnsyndroom
(Google op patellofemoraal pijnsyndroom fysiotherapeut [jouw woonplaats])
SimonV