We hebben allemaal een ziel nu hoor ik over twee zielen hoe zit dat ?

Hebben wij twee zielen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Elk lichaam heeft een ziel, één ziel... Maar het kan gebeuren als die ziel niet vast in het lichaam verankerd zit en een andere bij kan komen zitten, die dan de besturing van het lichaam op oneigenlijke wijze overneemt... Men spreek dan van bezetenheid... En die ziel verzet zich tegen uitdrijving, want hij wil zijn plek niet opgeven waar hij zo hard aan gewerkt heeft om te verkrijgen...

Ik weet niet precies wat jij erover gehoord hebt van twee zielen, want de vraag geeft daar geen uitsluitsel over, dus ik hoop hiermee iets zinnigs gezegd te hebben voor je Addy...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vroeger hadden we er maar een tenzij er twee zielen in je borst woonden en dat was niet best, maar sinds de nieuwe spelling hebben wij 'zielensmart' i.p.v. zielesmart en nu hebben we dus allemaal ineens twee of meer zielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Addy, je hebt er net zoveel als je jezelf wijst maakt.
Laat je fantasie de vrije loop en succes ermee.

Toegevoegd op 23-05-2009 10:12:44
wijs, niet wijst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens heeft één ziel en één Karma en dit zijn twee aparte dingen. En moet zeer zeker niet als twee zielen gezien worden...

Het begrip tweeling ziel is pas van toepassing als je de juiste partner hebt gevonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal het niet weten maar wat ik je wel kan zeggen is.
hoe meer zielen,hoe meer vreugd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Ik denk dat we niet eens één ziel hebben. Als je wel in het bestaan van zielen gelooft, zie ik geen reden waarom dat er niet twee, achtentwintig of driehonderdvierendertig zouden kunnen zijn.