Duurt het langer bij wondjes om te genezen bij vegetariërs?

Ik ben al bijna mijn hele leven een vegetariër en ik vroeg mij af; is het waar dat wondjes bij vegetariër langer de tijd nodig hebben om te genezen. En hoe komt dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet. Je wondjes genezen uit korstjes: bloedplaatjes en dode witte cellen. Of je nou wel of geen vlees eet, er verandert niets in je bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk het niet, mijn vriendin is ook vegetariër in het is mij nooit opgevallen dat zij langer met wondjes loopt.
Zij is nu zwanger en wordt haar bloed regelmatig getest op het ijzergehalte, maar hierbij zijn ook geen opvallendheden te zien, wat je volgens sommige wel zou verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik ben zelf ook vegetariër en ik heb het ook nog nooit meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook niet - ook al levenslang vegetarier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet.
Ik ben vegetarier geweest, en dat is me al die jaren niet opgevallen. Nu ik wel weer (soms) vlees eet, is er ook niets anders. Weet je, het verschil tussen wel/niet vegetarisch leven zit 'm voornamelijk in het eten, all the rest is verzonnen door mensen die vooral bang zijn dat je van geen vlees eten iets krijgt. De meeste vegetariers letten veel beter op wat ze wel/niet eten, en of dat voldoende is, dan mensen die gewoon alles onder hun neus proppen wat ze in hun bereik krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg let op of ik wel genoeg stoffen binnenkrijg en hoe ik eet behalve dat erg geen vlees in zit natuurlijk en andere dierlijke dingen.. geen vlees eten zit er eigenijk van jongs af aan al in maar ben het zeker eens met; dat sommige mensen gewoon bang zijn om geen vlees te eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, inderdaad, dat bedoel ik. Mijn broer was eerder vegetarier dan ik, de hele familie "Ach jongen, krijg je wel genoeg dit-en-dat binnen?". En hij heel droog "let jij er dan op dat je wel alles binnenkrijgt?". En nee, er maakt niemand een hele week planning van "woensdag moet ik doperwtjes eten, want maandag hadden we champignons, en nu krijg ik niet genoeg vitamine D6 binnen".
Ik denk het niet, maar weerstand is kan wel veel lager zijn.