Duurt het langer bij wondjes om te genezen bij vegetariërs?

Ik ben al bijna mijn hele leven een vegetariër en ik vroeg mij af; is het waar dat wondjes bij vegetariër langer de tijd nodig hebben om te genezen. En hoe komt dat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet. Je wondjes genezen uit korstjes: bloedplaatjes en dode witte cellen. Of je nou wel of geen vlees eet, er verandert niets in je bloed.

Ik denk het niet, mijn vriendin is ook vegetariër in het is mij nooit opgevallen dat zij langer met wondjes loopt. Zij is nu zwanger en wordt haar bloed regelmatig getest op het ijzergehalte, maar hierbij zijn ook geen opvallendheden te zien, wat je volgens sommige wel zou verwachten.

Nee. Ik ben zelf ook vegetariër en ik heb het ook nog nooit meegemaakt.

Ik ben vegetarier geweest, en dat is me al die jaren niet opgevallen. Nu ik wel weer (soms) vlees eet, is er ook niets anders. Weet je, het verschil tussen wel/niet vegetarisch leven zit 'm voornamelijk in het eten, all the rest is verzonnen door mensen die vooral bang zijn dat je van geen vlees eten iets krijgt. De meeste vegetariers letten veel beter op wat ze wel/niet eten, en of dat voldoende is, dan mensen die gewoon alles onder hun neus proppen wat ze in hun bereik krijgen.

Ik denk het niet, maar weerstand is kan wel veel lager zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100