Een uitsteekende zweefrib?? help!

Ik ben er sinds kort pas echt naar gaan kijken dat de rib die bij me maag zit wel behoorlijk uitsteekt.. het is niet zo zeer dat het uitsteekt maar dat je 'm erg goed kan zien! Omdat er onder deze rib een soort van inzakking zit.. alsof er iets mist. Ik ben hierdoor erg geschrokken.. en heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts om er naar te laten kijken, maar ben nu toch nieuwsgierig wat het zou kunnen zijn! Raak er haast van in paniek..!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

ik heb dat ook!
ben er 2 jaar geleden ook erg geschrokken mee naar de dokter gegaan.
is aangeboren zei de doktor, en omdat hij uitsteekt, is het zeker niet belemmerend voor organen (hart maag, longen)
Zolang je rug recht staat (mag 5 graden afwijken ) en je er geen last van hebt kan het zeker geen kwaad.
maak je je er maar niet teveel zorgen over, want als ik je verhaal lees, is het hetzelfde als bij mij, en dus niks ernstigs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet weten maar aak niet in paniek en bang zijn hoeftd ook niet afwachten zal moeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je er nu pas achterkomt, en je hebt ervoor nog nooit last van gehad (bij bukken of HNP Hoesten, niezen of persen) zal het niet erg zijn. Dit is hoogst waarschijnlijk een aangeboren afwijking.

Ook kan het zijn dat je bent afgevallen en dat je het nu pas voor het eerst ziet. Ik weet ook niet hoe mager/ corpulent je bent?

Maar in paniek van raken is nergens voor nodig. Je hebt het immers tot nu al ermee uitgehouden ;) .